Serieavslut med "Skill competition"!

På gårdagens träning blev det "Skill competition" där tjejerna fick visa sina färdigheter i alla från prickskytte till hopprep. Vi hade 4 lag som tävlade och det var spännande in i det sista. Att köra en sån här grej har jag gjort i många år när jag varit tränare, det är en kul grej för att bryta av det vardagliga innebandytränandet.

2 matcher ska spelas i helgen och trots att det är vansinne att inte alla matcher spelas på samma gång i sista omgången så får man väl ha överseende med det då vädrets makter är mäktigare än ett innebandyförbund. 

Ska tippa matcherna:

Pixbo-Linköping: 6-3 

Vi har seriens bästa målvakt i Linköping mot det passnings skickligaste laget Pixbo. De som tror på en avslagen match kan nog sluta tänka så direkt, de unga tjejerna ser nog detta som en sista chans att spela ihop laget före de spelar J 18 sm och kommer säkert komma riktigt taggade.

Surte-Köping: 4-3

Då jag tidigare tippat Surte att åka ur så måste jag faktiskt ändra mig då jag kalkylerat med 3p mot just Köping men de tog fler i de tidigare matcherna samt att några av bottenlagen tagit mindre. Köping har en lång resa och är kanske inte jättemotiverade att spela matchen utan hellre velat gå på fotbollsträning eller annat. Man ska absolut inte räkna ut Köping då de kan åka ner och bara spela sitt eget spel men utan inställning får de inga poäng med sig mot ett Surte med kniven mot strupen.

Rätt eller fel, snart så får vi sluttabellen och en tabell ljuger aldrig sägs det. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0