Kvaldags, nr 2!

Gruppen jag ska följa lite extra är grupp 5 med Västgöta laget och vår "vänskapsförening" Fröjered som vi mött 3 gånger i år.

Tabell Kval till Dam 1, Grupp 5

Lag SM V O F GM
IM P
1. Fröjereds IF 0 0 0 0 0 - 0 0
2. Hagfors IF 0 0 0 0 0 - 0 0
3. IBK Rutin 0 0 0 0 0 - 0 0
Spelprogram Kval till Dam 1, Grupp 5
Datum Matchstart Hemmalag Bortalag Resultat Publik Arena
2010-03-21 13.30 Fröjereds IF IBK Rutin Ej påbörjad
Sparbankshallen, T-holm
2010-03-27 17.00 Hagfors IF Fröjereds IF Ej påbörjad
Älvstrandshallen - Hagfors
2010-04-03 14.00 IBK Rutin Hagfors IF Ej påbörjad
Mellringehallen - Örebro


I en grupp där jag räknar bort IBK Rutin då de är gamla spelare som trappat ner och spelar för det är skoj och inte har ambitionen att spela högre, i alla fall utåt sett. Fröjered och Hagfors var med ifjol och föll mot Warberg respektive Örebro som både gjorde bra resultat i div 1.

Tar mig en pratstund med Fröjereds center Lilly Djurberg (bilden)om hur hon ser på kommande kval.



David: Andra året på raken ni kvalar, är det någon skillnad på ert lag i år jämfört med ifjol?

Lilly: Ja, det tycker jag verkligen. Vi har en bredare trupp i år. Mycket yngre bra spelare har kommit upp och vi har fler som kan leverera i år.

David: Vad var det som gjorde att ni inte gick upp ifjol, någon eller några saker?

Lilly: Ja tror vi kände oss ganska trygga inför andra mötet mot warberg eftersom vi hade tre mål till godo innan start. En annan orsak tror jag var att Malin Stradh som var outstanding i första matchen stukade foten på uppvärmningen, det gjorde att laget gick och tänkte på det istället för att fokusera på matchen.

David: Vad vet du om era motståndare?

Lilly: Det jag vet är att IBK Rutin är ganska så gamla, många gamla elitseriespelare där som är rutinerade som namnet säger. Hagfors vet jag inte så jättemycket om, de jag har hört är att de inte förlotat en match på två år, förutom förra årets kval, mycket mer än så vet jag inte.

David: Hur slutar matchen imorgon?

Lilly: Jag både tror och hoppas på en vinst! Det ska bli underbart kul och spela och det tycker hela laget så ja tror att vi tar tre poäng.

David: Personligen tycker jag ni har lite nackdel att inte spela sista matchen i kvalet då Hagfors och Rutin kan spela på ett resultat, så varje mål ni vinner med imorgon kan vara viktigt är det något ni pratat om?

Lilly:Vi har inte pratat om det så mycket, men självklart är alla medvetna om det. vi ska så klart försöka båda matcherna så det slipper hänga på målen i slutändan!

David: Troligtvis kommer Hagfors spionera på er match, ska ni spara några varianter om ni leder matchen mot Rutin för att inte avslöja något taktiskt eller kommer ni trumma på som vanligt?

Lilly:Det har vi inte pratat om så mycket faktiskt, men vi har under de två senaste veckorna övat mycket på fasta situationer så vi har ett par stycken som alla kan nu men jag tror vi trummar på som vanligt.

3 snabba:

Dragskott eller slagskott: Dragskott!

Tackling eller dribbling: Dribbling!

Högt i krysset eller lågt vid stolpen. Högt i krysset!


David: Då får jag avsluta med att önska er i Fröjered lycka till och kör så det ryker, något du vill avsluta med?

Lilly: Avslutningsvis får jag väl säga tack så mycket och imorgon ska vi visa Ibk rutin vad vi går för :):)

Kommentarer
Postat av: Pelle

Rutin måste vara det coolaste laget i hela landet. Yngste spelaren var typ 32.....Där pratar vi rutin!!

2010-03-21 @ 01:03:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0