Den glade, hur viktig som helst i ett lag!

Hur menar jag då, jo den eller de personerna som alltid kommer till träningen med ett leende på läpparna och är allt som oftast positiv och glad till det mesta i livet. Det är ju ändå så att ett skratt eller leende lätt smittar av sig.

Tänkte passa på att hylla min "gladfemma + mv" från de åren jag varit tränare, följande personer är mycket speciella och riktigt värdefulla för sina lag eller var om någon av de kanske slutat. Hoppas folk som läser detta inser att glädjen är otroligt viktig.



Målvakt. Mattias Hansson (Östadkulle IBK)

En ständigt glad kille och en suverän målvakt som kunde spelat högre än div 3 om han kommit till rätt klubb, en oerhört omtyckt och en kille som höjde stämningen både på och utanför planen. Speciellt hade han roliga lekar i duschen då han spexade på många sätt men det är nog inget jag ska nämna mer om här.

Back. Claes Dahl (Sollebrunns AIK/Noltorps IBK/Östadkulle IBK)

Claes hade och har en förmåga att se de allra mest svåra situationer på ett positivt sätt, att han dessutom jobbade heltid, var ensampappa hindrade honom inte för att trots hur trött han borde vara att vara på varje träning och komma ständigt glad och positiv. En ruskigt bra back som kunde läsa motståndarna som de var gårdagens tidning.

Back. Pia Holm (IBK Elfhög)

Pia var en tjej som började med innebandy relativt sent i livet, men tränade hårt varje träning och kom alltid med ett stort leende till träningarna. Det roligaste var att hon mycket tack vare att hon älskade sporten så mycket utvecklades från att ha varit en bit från ordinarie till att bli årets spelare i div 3, hon krönte säsongen med ett snyggt backskott när hon klappade till en boll från 1 meter in på offensiv planhalva mot Horsby i en bortamatch som gav oss segern med ett mål och senare gav ett avancemang till div 2 under min sista säsong i Elfhögs damlag. Man blir alltid glad när man ser Pia och än idag när jag springer på henne så ler hon som en sol, en härlig tjej som jag önskar allt bra i hennes liv.

Forward: Petter Bilstad (Sveiva IBK, Norge)

När Petter kom in i hallen såg man direkt att den här killen älskar innebandy, jag har nog sällan sett och mött en spelare som velat bli bäst på innebandy. Man har hört folk prata men det har oftast stannat vid just detta, tomt snack. Petter var och är en seriös idrottsman som enligt vad jag hört tackade nej till en proffschans i Beligen som ungdomsproffs i fotboll för han ville spela innebandy i första hand. I en tuff säsong i Norge där jag själv var ensam om att ha hand om ett elitlag vilket slet otrligt på psyket och man var ständigt trött och utbränd på slutet så var det en stor energikick att se Petters härliga inställning. Han njöt verkligen av sin första säsong i elitserien 19 år gammal och full av positiv energi. Han var dessutom den ende som klev fram i vår seriefinal inför norgerekordet i elitseriematcher (684) med att sätta 3 mål när våra etablerade spelare darrade var han en gigant, dock förlorade vi med 4-3.

Att han efter säsongen valdes till årets ungdomsspelare i Norge gjorde mig och många som känner honom mycket glad då han aldrig någonsin varit nedlåtande mot motspelare eller domare utan alltid bara gått in och kämpat allt för laget. Just nu tror jag han är med i en ledarstab i sin moderklubb i Arendal i Norge och spelar tyvärr inte på högstanivå. Den dagen jag återigen tränar herrar är Petter första spelare jag ringer till och erbjuder att spela i mitt lag igen för spelare som honon behövs om man ska vinna mästerskap, någor vi var på håret att göra i Norge, 1 p från guld det svider än idag faktiskt men så är idrott. Petter kommer en dag att spela i SSL, var så säkra.

Forward: Belinda Johansson (IBK Vänersborg)

Belinda kan jämföras en del med Petter som jag nyss skrev om, alltid ett leende på läpparna när det vankas träning och när andra folk kunde låta lite negativa fick hon ofta in ett positivt ord, Belinda är en otroligt stark person mentalt och har allt som krävs för att lyckas på högsta nivå. Hon är ambitiös, glad och en lagkamrat som stöttar de som har det tufft och har en medfödd charm som väldigt få. Belinda är hur viktig som helst för Vänersborg och hon kommer att kunna gå hur långt som helst på innebandyn och i livet, troligvis kommer hon ha ett eget företag om 10 år med ett gäng anställda då hon är en driftig tjej med många bra idéer.

Forward: Kasper Agerbaek (Team Århus, Danmark)

Kasper är en lite av en clown som kan göra roliga miner och komma med skämt man inte alltid fattar (beror kanske lite på att danskan inte är 100) men han kan lyfta ett helt omklädningsrum bara han kommer in genom dörren.
Att denna spelare som är lite hjulbent och knappt kan springa i full fart utan att falla lyckades göra 3 mål i vår seriepremiär fattade nog ingen. Efter det fick han ett självförtroende inte ens Usain Bolt har och lyckades med i princip allt under ett tag, tyvärr skadade han sig i något av sina fall på banan och kom inte tillbaka i samma form, men en riktigt kul kille är han.
Han är en spelare som bara går ut och köra och aldrig klagade och bara spred glädje omkring sig, om han spelar idag är jag osäker på men han hade några magiska veckor när bara allt flöt på för honom, en skön kille på alla sätt och vad jag tror så var han mycket uppskattad hos tjejerna, vilket är förståeligt då de flesta gillar en glad person före en butter.


På bänken: Richard Westman, IBK Pantern numera FBC Lerum, också en ruskigt skön lirare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0