Onnea Suomi!

Grattis Finland om någon inte förstod vad jag skrev, ja min finska är väl inte den bästa men kommer ihåg en del sedan 2004-2005 när jag hade en finsk flickvän och spenderade mycket tid i Hensinki och förstod en hel del när de inte pratade för fort och kunde göra mig lika bra förstådd som en pizzabagare som bott i landet i 2 år. :)

Idag var Finland bättre än Sverige inget att säga om, jag kan lägga en timmes analys men känner att det orkar ingen ändå läsa.

Jag tycker Sverige hade tur mot Schweiz som vann den matchen och även om jag är optimist så kändes det inte som om Sverige skulle kunna rubba Finland inför 15 000 högljudda finska fans och det var inte ens nära heller. Visst man kan gnälla på domarna osv men i ärlighetens namn så skapade Sverige inte mycket utan fick ta avslut i svåra lägen samt att svenskarna inte kunde växla upp när det behövdes som förr i tiden. Känns som om denna ledarstaben har gjort sitt i två vm nu eller? Jag tyckte redan när de tog ut truppen att för många spelare som inte var heta var med i vm, visst rutin i all ära men vad gör Fisherström som är en av våra mest rutinerade, slår bort 2 klockrena indianare och kommer inte till något offensivt, sedan får Magnus Svensson inte några bollar alls som han ska ha, kunde man haft en klassisk Warbergskedja som gått som tåget, dunder Kimmo med sina skott utifrån kunde funnits som ett bra hot, Linus Nordgrens speed och teknik, Danne Bron Sundboms vinnarskalle, vi hade ingen ledare som gick in och tog stryk för o sätta en boll utan det gnälldes istället på domslut, inte bra detta alls tycker jag.

Jaja två matcher såg jag semin och finalen och det var i alla fall kul att kika lite, hoppas de tar bort alla pinsamma lag som inte håller nästa vm så vi slipper bli utskrattade av alla som inte gillar innebandy när vi vinner med 22-1 och sådant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0