Liten mellanlandning i div 1 m och s.

Har haft mkt på jobbet och inte haft orken eller inspirationen att skriva något vettigt om innebandy så därför har jag helt enkelt låtit bli. Om det nu blir vettigt är jag dock osäker på men jag kör ändå.

Analysen av mellersta då.

Inga direkta överraskningar måste jag säga då Telge vart heta på värvningsfronten så ska de leda serien, de var bra redan ifjol och förstärkte med bra spelare. Dock krävs det mer än bra spelare för att vara topplag det kan man säga om Linköping som fick en toppspelare i Sara Bergström och då trodde de att de skulle vara topplag men så bra lagspel har de inte så de är toppkandidat i år, kanske om några år om de får ha kvar samma trupp och spela ihop sig. Hässelby är ett starkt kollektiv o kan nog utmana om Telge får en del skador men de känns inte så vassa. Täby tycker jag spelar en bra innebandy o jag tror de kommer 2a. Köping kör sin "TUTA O KÖR BANDY", med ett sådant spel år efter år tappar man mark mot lagen som kan spela ett lagspel, med så bra spelare borde de vilja lira mera. Hagfors kör samma stuk men inte lika bra, tror de kommer bli ett mer spelande lag med tiden.

Skattkärr lever på sin fina defensiv där alla jobbar hårt för varann o gör det bra o kommer säkert komma i mittenriket, får de tillbaka de som gått till Karlstad så kan de hänga med lite högre men det är ju tungt o tappa toppspelare varje år, hade jag fått välja så hade jag hellre vart med i ett topplag i ettan med Skattkärr än strykgäng med Karlstad i eliten.

Vi själva då, ja blandat och gett kan jag säga, från att spela riktigt bra i några matcher till att verkligen inte vara med i några andra, för oss gäller det att höja lägstanivån ett par snäpp. Vi borde klara oss kvar och fightas med Skattkärr, Linköping och Hagfors om mittenplaceringarna.

Bottenfyran känns ändå som Rönnby U är klart starkast där och kanske kan klara sig, men kanske de övriga tre med Farsta, Råsunda och Hammarby kan hitta någon/några bra spelare som kan höja upp dem.

Topp 4 känns ändå som de kommer vara där, personligen tror jag Köping kommer tappa som ifjol och Lindgrens drar i mitten av Januari när de känner att de inte kommer vinna serien, för det krävs att de har flyt med resultaten om de ska ha chansen till det och de behöver nog också växa som lag ett år till och utveckla spelet mera om de ska vara uppe för ska man gå upp ska man göra det med ett slagkraftigt lag som Örebro ifjol då de fick värvat några bra spelare också. Täby och Hässelby slåss om andraplatsen och Telge vinner den med 6-9 poäng.

Någon som har några nyheter på mellan silly season som jag kallar panic season...


Södra ettan då.

Jik har stärkt upp inför ett kval redan nu med sin före detta spelare Caroline Hansen (flest poäng ifjol i div 1 i JIK) som spelar i Danmark nu och hon gör rätt i att komma hem, jag har själv vart tränare i Danmark i herr elitserien och damnivån i Danmark var otroligt röten. Tyvärr så var det ett par lag som var okej men övriga bestod av korpenspelare som inte hade någon direkt bollkänsla eller orkade springa. Dock fanns det en och annan spelare som var okej men då de spelade i en så dålig liga utvecklades de knappt något, jag tycker de danska spelarna som vill bli något borde våga lämna sin "stjärnstatus" och flytta till div 1 och 2 i sverige och kunna ta o sitta lite bänk o inte åka hem gråtandes som det gjorts en del redan när de inte fått spela så mkt.

Warberg trodde jag skulle vinna serien, de spelade grymt bra redan på försäsongen men kanske drabbades lite av prestationsångest när de målades upp som favoriter av fler än mig. Olofström är också ett bra lag men kan inte hota Jik i år. Det intressanta i södra är bottenstriden då en hel del lag kan bli indragna i den om de skulle förlora ett par matcher, av mina tips i botten sitter just nu 3 av 4 så Engelholm sjunkit ännu mer än jag trodde, de är en klubb som på damsidan gått sämre och sämre varje år nu i ganska många år, åker de ur ettan lär vi nog inte se dem där på många år igen. Positivt i Södra serien är Pixbo, ett lag JAG trodde på och tippade på 5e plats medan flera tippade de skulle åka ur och förutom dem måste jag ändå säga CL 98, de har ändå tagit mer poäng än jag trodde för när jag såg dem för 2 år sedan i Björnslaget var de helt uddlösa när vi med VBG slog dem med 2-0 i 2x 15 min match o jag tror vi vann skotten me 25-4 ca.

Jag tror inte det händer så mkt i den serien utan den slutar ungefär som den ser ut nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0