Julklappsutdelning i div 1!

Tänkte skoja till det lite och ni som inte besitter någon humor kan sluta läsa här för ni kommer garanterat ta detta på fel sätt och bli sura, tips läs någon annans blogg då.

Ska ge en julklapp till lagen i vår serie, följande lag får du en julklapp.

Aktuell tabell


SM V O F GM
IM P SDV
1. Telge SIBK 13 11 1 1 85 - 39 35 (1)
2. Hässelby SK IBK 13 10 3 0 64 - 33 33 (0)
3. Köpings IBF 13 9 1 3 79 - 60 29 (1)
4. Täby FC 12 7 3 2 80 - 45 25 (1)
5. Linköping IBK 13 7 1 5 68 - 57 22 (0)
6. Skattkärrs IK 13 6 0 7 52 - 58 18 (0)
7. Hagfors IF 13 4 2 7 67 - 65 15 (1)
8. Fröjereds IF 13 5 0 8 53 - 72 15 (0)
9. Rönnby IBK Ungdom 13 2 3 8 48 - 70 11 (2)
10. Råsunda IS 12 3 0 9 45 - 68 9 (0)
11. Hammarby IF IBF 13 3 0 10 32 - 79 9 (0)
12. Farsta IBK 13 2 2 9 49 - 76 8 (0)


Tar det i tur och ordning då. Telge får en cafeteria så de också kan sälja lite fika på sina matcher och få in lite pengar, det är trist att Södertälje har ensamrätt på den, de borde kunna dela.

Hässelby blir svårt att komma på något då de har allt men varför inte en klubbstuga i anslutning till hallen, kommer inte på något annat.

Köping får ett nytt golv till sin skridskobana till hall, det kan inte vara kul att träna och spela på ett sådant golv.

Täby har jag aldrig besökt men till tränaren Göran så vill jag ge en ny taktiktavla, han fick låna min ena när han besökte oss, dock tror jag aldrig han fick användning av den då de spelade som i trans.

Linköping får ett materialförråd av mig så de slipper åka in till andra sidan stan för att hämta saker, de ska också få läsglasögon till den som gör matchprogrammen och välkomstbrevet då de trodde vi var Hammarby. :)

Skattkärr får ett eget klubbrum så de slipper dela det med Karlstad ib och andra föreningar då det är mkt rulljans i hallarna där, ett ställe där de själva kan känna sig hemma och ha lite mysigt i.

Hagfors får en snöskopa som de kan ha på sin buss så de kommer fram på bästa möjliga sätt och en ny fräsch idrottshall för det är något de verkligen vill ha. :)

Vi själva hoppas få något kul av tomten och vi önskar ossen utbyggnad av hallen så vi får en dubbelhall och i den ett klubbrum där vi kan ha våra saker.

Rönnby ungdom får ett par egna ben att stå på så de inte behöver låna in etablerade elitseriespelare mot vissa lag, jag är säker på att de unga talangerna klarar sig på egen hand bara de spelar ihop sitt lag för duktiga är dem.

Råsunda ger jag en hemmapublik lika stor som våran, Köpings och Hagfors, de kan behöva lite mer stöttning på hemmaplan än de fått hittils.

Hammarby ger jag en stöttning från klubbens alla personer som har stöttat herrlaget och pumpat in pengar där, glöm inte av tjejerna de är fantastiska kämpar.

Farsta ger jag också ett nytt hemmagolv då folk jag pratat med klagat på det, personligen älskar jag parkett men detta var enligt utsagt studsigt osv, samt lite fler omklädningsrum så ni kan ge era gästande lag en bättre förutsättning än att de ska byta omklädningsrum osv, och till deras trevliga tränare en stor dos med beröm för att de på så kort förberedelse ändå gjort det bra med de förutsättningarna och de kommer nog växla upp ju längre serien går.

Detta var mest på skoj, god jul alla div 1 lag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0