Inställning, disciplin och effektivitet!

De är 3 nyckelord för att vinna matcher i div 1, det hade Skattkärr idag och vann rättvist, att det blir hela 7-0 speglar kanske inte helt matchen men att de vann rättvist är inget att säga om de gjorde allt rätt och även om vi vet om hur de spelar och hur de vill ha sin matchbild föll vi i fällan men jag tänker inte gnälla om våra misstag. Jag tänker istället hylla de "blåa laget" från Karlstad för de gjorde det riktigt bra. Några ursäkter finns inte för vår del utan jag väljer istället att hylla hemmalaget. De satte 6 mål på kontring, något de är grymt bra på och de satte skotten effektivt och gjorde bra löpningar och vann närkamperna på ett hårt men schysst sätt precis som det ska vara.

Nu blir det att ladda om och hitta rätt fightingspirit för ett hårt möte med Hagfors.

Får tacka som alltid trevliga Skattkärrsledarna och lagfolket för ett alltid så trevligt välkomnande.

Karlstad IB´s sura gubbe som gnällde för att vi ledare gick och satte oss på läktaren ger jag inte mycket för, ska vi betala inträde för att se en halv period eller så, i så fall kan jag göra det den dagen ni spelar som ett elitserielag och slår 3 pass inom laget på motståndarnas planhalva, det var många år sedan ni klarade av det och ja jag har sett er spela flera gånger de sista åren och det är ingen njutning, jag blir förvånad om ni är kvar i eliten i ett år till.

Sen att vi gör årets sämsta match denna gången är ju lite som att kasta sten i glashus men det bjuder jag gärna på. :)


Kommentarer
Postat av: Sofia Haglund, Lagkapten KIBF

Avundsjuka, elakheter och hat. Vad är det egentligen frågan om!!!



Bara för en "sur gubbe" i våran förening beter sig illa så ska inte vi som LAG och SPELARE få ta en massa skit för det. Finns ingen anledning!



Så jävla tråkigt att höra sån här skit för vi sliter och kämpar varenda jävla match och det är inte så himla lätt alltid att spela i Elitserien, dessutom mot IKSU den här gången!



Kasta sten i RÄTT glashus nästa gång!!!

2010-12-20 @ 14:55:29
Postat av: David K

Sofia, jag skriver MINA ÅSIKTER, jag tycker att ni inte håller elitklass och det står jag för, inget konstigt med det, många jag pratat med delar mina åsikter, men lycka till i serien, det handlar inte om att vara elak men spelar man i eliten borde man kunna tåla lite och i ärlighetens namn är nog lite kritik det ni behöver för att inse att ni inte räcker till som ni gör, träna istället hårdare än någonsin över jul och bevisa att jag har fel....

2010-12-20 @ 18:44:42
Postat av: Huddinge

Detta lilla var ju inget mot vad vi fick av vår förbundskapten då han sågade hela vårt lag och sade att vi inte hade i elitserien att göra. Att skriva att det var hat och liknande bakom detta lilla var ju en stor överdrift. Sådant här borde istället göra er mer taggade, det blev vi.

2010-12-20 @ 21:47:10
Postat av: Sofia Haglund, Lagkapten KIBF

Dina åsikter, mina åsikter:



Vi tål och kritik får man höra överallt - liksom ni "huddinge" blir vi givetvis taggade!



MEN allt handlade om det här: Om att vi som LAG fick ut för något som en "sur gubbe" i vår förening hade gjort - förstår inte varför du ska skriva om oss som lag/spelare då, vi gjorde inte er något. Rikta kritiken mot honom!



Vi är fullt medvetna om hur tabellen ser ut, vad vi ska träna och kämpa för! Lycka till själva i serien.

2010-12-20 @ 23:53:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0