Så här kan div 1 dam se ut nästa år!

Om man följer kartan på Sverige och tar ut serierna beroende på vart lagen ligger breddgradsmässigt så får man följande serieindelning nästa år då det ska vara 3 div 1 serier med 12 lag i varje.

Div 1 Norra.

Skellefteå (Ner från elit)
Boden
IKSU Ungdom
Umeå City
Rig Umeå
Ersboda
IBF Dalen (Upp från div 2)
Ankarsvik (Upp från div 2)
Alunda (Upp från div 2)
Sala
Sten Sture
Uppsala



Kommentar om Norra. Många umeåderbyn där lagen säkerligen tar en del poäng av varandra, favoriter ser jag ändå Sten Sture och Uppsala med en liten varning för Sala då de var starka före det brakade loss en del i klubben med tränarbyte och liknande cirkus, Skellefteå höll inte på något sätt elitklass och de tror jag inte på alls.

Div 1 Mellersta

Hagfors (Upp från div 2)
Skattskärr
Västerås
Rönnby Ungdom
Köping
Telge
Hammarby
Täby FC (Upp från div 2)
Hässelby
Råsunda
Linköping
Vänersborg


Kommentar om Mellersta. Att ha koll på alla övergångar mellan Stockholmsklubbarna är omöjligt men där vet jag ändå att Telge är ett lag som satsar och har ambitioner på att nå elitserien, Västerås tror jag inte på då jag hört att de har skulder upp över öronen och tappar allt på herrsidan så tror jag även damerna lämnar. Favorit blir Telge.


Div 1 Södra

Olofström
Engelholm
IK Södra Dal
Älvstranden
IBF Göteborg
Pixbo Wallenstam IBF
Warberg
Jönköping
Östra SK (Upp från div 2)
Fröjereds IF (Upp från div 2)
Cl 98 (Upp från div 2)
Ingelstad/Växjö (Upp från div 2)

Kommentar om Södra. Olofström blir favorit då de ändå vann klart förra året, Warberg gick bättre och bättre ju längre serien gick och jag tror de tar ännu ett kliv och blandar sig i toppen kommande säsong, Pixbo tror jag blir bästa Göteborgslag då övriga känns som de tappat lite.


Sportsligt är det ju lite tveksamt om det ska vara 4 nykomlingar i en serie mot 2 i en annan, men jag är inte säker på att det är 100 % klart att Fröjered för Surtes plats då det inte finns någon info om det ute, skulle Nykvarn istället få det så hamnar de ju i Mellersta och Vänersborg i Södra serien.

Någon som har någon annan uppfattning?

Kommentarer
Postat av: Jäger

Du verkar ju inte ha någon koll på div 1 södra iaf, olofström som favoriter? Dom tappar Wickström (pixbo) , Erdtman (pixbo) torikka (falun), lilliehöökk och filipanics slutar... Pixbo som bästa Göteborgs lag? Tror nog att både älvstranden och göteborg kommer före dom....



Tips:

1.Warberg

2.Göteborg

3.Södra dal

4.Älvstranden

5.Pixbo

6.Östra

7.Olofström

8.Jönköping

9.Engelholm

10.CL/98

11.Ingelstad

12.Fröjered/Vänersborg

2010-04-14 @ 19:30:19
Postat av: David

Har hört att Wickström vart intressant för Pixbo men att det var klart visste jag inte. Var denna din tippning eller, kan garantera dig att Vänersborg inte kommer komma sist i alla fall. :) Tror du vänt tabellen upp och ner..:)

2010-04-14 @ 21:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0