Nytt uppdrag och nya utmaningar!

Då var det klart och påskrivet så nu kan jag skriva att nästa säsong kommer bli händelserik. Eftersom jag blivit av med mitt jobb så fick jag söka efter nya utmaningar både inom det civila och inom innebandyn då man därigenom kan via kontakter få nytt arbete och det föll ut mycket bättre än väntat.

Via min gode vän Göte Rosth www.rosten.blogg.se så berättade han att han blivit erbjuden en ny tjänst som ansvarig på det planerade innebandygymnasiet i Ale som Surte kommer ansvara för och i den tjänsten ingick det även att bli huvudtränare för Surte. Då vi har lärt känna varandra och han för ett tag sen fick veta att jag söker nytt jobb så frågade han om jag ville jobba med honom på gymnasiet och vara med i ledarstaben i Surte.

Ett tränarjobb jag inte direkt hade kunnat tänka mig för några månader sedan då det var lite hårda ord efter vår match mot Surte men allt var glömt och de var inte långsinta sade han. Vi satte oss ned på ett möte och sedan ett till och fick till en bra lösning för alla parter och det var framför allt den spännande delen med ett innebandygymnasium (med ny hall som förhoppningsvis ska vara klar november/december där innebandyn kommer få ensamrätt med perfekt golv och allt) som jag såg vilka enorma förutsättningar som fanns.

I samma veva är det 2 spelare från Vänersborg som ska börja plugga i Göteborg som har tackat ja till att spela med Surte också då jag och de kommer bra överrens och de vet att de har förtroendet från tränaren, vilka 2 kan jag inte säga än då inget är påskrivet men jag kan säga att de båda varit tongivande i Vänersborg under flera år och haft erbjudande från elitserien. Vi kommer även att ha en provträning i slutet av april när vi hunnit ta lite möten med spelarna men är det någon spelare som vill vara med så hör av er på mailen. [email protected]

Det ska bli spännande att jobba med Göte då han har en enorm erfarenhet och jag känner att jag kan lära mycket av honom och att vi kommer komplettera varandra på ett bra sätt. Sedan att det kommer bli många derbymatcher blir riktigt kul och resemässigt blir det perfekt då det blir Surte, IBF GBG, Challengers, Pixbo IBF, tyvärr så missade IBK GBG och Lerum kvalet annars hade det varit nästan en ren Göteborgs serie.

För oss i familjen blir det också perfekt då tjejens bror och hans tjej bor i Bohus och min dotters kusin och min dotter bara skiljer 6 månader imellan så de kan leka mycket och barnvakt finns inom kort avstånd. Vi har kollat lite på några hus i regionen och hoppas kunna hitta något i sommar.

Kommentarer
Postat av: Dåligt

Surte ska lägga ner sitt div 1 lag, så det aprilskämtet kom ganska fel i tiden!

2010-04-01 @ 14:36:12
Postat av: Gustafsson

Välkommen att lira tr match?

2010-04-01 @ 15:00:10
URL: http://marstrandibk.blogg.se/
Postat av: David

Okej??????

2010-04-01 @ 19:47:36
Postat av: Besviken

Där träffade du riktigt fel david, det är många som tycker att ditt aprilskämt är osmakligt när samtidigt Surte presenterar att dom lägger ner sitt damlag.



Det här var förhoppningsvis sista gången du sätter en dolk i våran surte is rygg!



2010-04-02 @ 11:00:27
Postat av: David

Du som kallar dig Besviken du borde väl fatta att jag inte hade en jävla aning om att ni skulle lägga ner laget? Jag har ju ingen insyn i er förening, tänk lite för fan istället, har ju skrivit att det var fel timing och att jag inte visste kan du inte läsa.

2010-04-02 @ 17:39:22
Postat av: Besviken 2

Var det ens någon som gick det det dåliga skämtet, sämre humor får man leta efter. Succétränare my ass!

2010-04-02 @ 19:10:41
Postat av: David

Det konstiga var att väldigt många gick på det, otroligt men sant. Sen om man inte har någon humor så får man väl vara besviken o bitter det är inte något jag kan göra något åt.

2010-04-02 @ 19:15:17
Postat av: Linda J. O.

Jag gick på det! Jag fattade ingenting när jag läste på Surtes hemsida att de skulle lägga ned.. Men, ska de satsa mot eliten så drar de sig ur div 1? Då började jag ana ugglor i mossen..

Tycker ett oskyldigt aprilskämt blir helt feltolkat, tydligt att "Besviken" hyser agg mot dig David. Jag känner ingen av er men är inne och läser din blogg ibland, innebandyintresserad som jag är:)

Det är väl inte Davids fel att Surtes styrelse kommer med detta beslut. Däremot kunde Surte kommit på det lite tidigare.. Så kanske Nykvarns IF kunde fått sin plats i div 1 som så många tycker de borde ha. De har en styrelse som satsar, de har bra förutsättningar på alla plan för att vara kvar i div 1.

Tyvärr blir det nog ett kvallag som får ta steget upp nu i stället :(

2010-04-03 @ 13:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0