Seriepremiärvecka!

Jaha då är sista veckans träningar igång, dags för de som ligger på "gränsen" att visa att de ska starta på söndag, en sak är ju säker i alla fall att vi som lag gått mycket framåt sedan jag gjorde min första träning i april. Speciellt de unga har "växt" till sig en del och jag hoppas få se många som "blommar" ut ordentligt i år. Kul med en på pappret ganska tuff match direkt så man ser var man står, det snackas hit och dit om flera lag i serien men det är nu dags att sluta snacka och börja leverera, vad spelare och tränare gjort och hur många medaljer de har i sitt prisskåp sedan tidigare räknas inte ett skit nu, gamla meriter kan man inte leva på, det är dagsformen som ska visa hur förberedd man är på söndag. Jag ska göra ett försök att tippa premiäromgången i vår div 1 västra serie, det får man väl ändå bjuda på trots att jag i ärlighetens namn inte vet ett skit om mina motståndare.

2009-09-19


Skattkärrs IK - Nykvarns IF Se matchinfo
Marstrands IBK - IFK Kumla IBK Se matchinfo
2009-09-20


IBK Vänersborg - Linköping IBK Se matchinfo
Örebro SK IBK - Köpings IBF Se matchinfo
Pixbo Wallenstam IBF - Surte IS IBK Se matchinfo

Match 1 tippar jag 3-3, premiärnerver och nykomlingsentusiasm gör nog att Nykvarn kommer blanda och ge men ändå säkert vara nöjda med en poäng på bortaplan.

Match 2. Där har vi också en nykomling i Marstrand mot ett Kumla som har tappat lite och fått lite spelare så jag kan tänka mig att de inte fått allt att funka optimalt direkt samt att Marstrand kommer sälja sig dyrt. Tippat 4-4

Match 3. Vi själva då mot ett Linköping som går ut med en topp 3 målsättning medan vi själva inte går ut med någon officiell utan håller det inom laget vad vi har för mål. Tips 6-3, vi är grymt hemmastarka och har mycket bra självförtroende med 12 raka segrar i cupmatcher och en målskillnad på 51-6. På hemmaplan i år har vi slagit Huskvarna med 14-1 samt Marstrand med 9-2 så vi är starka hemma och tror på seger.

Match 4. Örebro är nykomling men har enligt diverse hemsidor värvat bra och Köping har en topp 3 målsättning även dem, tight match tror jag verkligen. 2-2 och även där oavgjort med suddenseger till Köping 2-3 då efter sudden.

Match 5. Pixbos unga tjejer blandat med några riktigt bra rutinerade mot Surte som verkar ha fått nytt liv igen efter en dålig höst men en imponerande vår förra året, Surte tror jag är bättre än många tror och vinner mot Pixbo, tips 3-5.

Tja att tippa en premiär är ju det svåraste som finns men kanske någon annan har en bättre rad att tippa, skriv i så fall.


Jubel även söndag runt 19-tiden tro?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0