Bortamatch på "nhl rink"!

Vad jag menar är att vi kommer spela på en lite mindre bana enligt ryktena på "stan", så vi har förberett oss på bästa sätt genom att köra på mindre plan i veckan för att vara vana vid det lite tightare spelet. Personligen gillar jag spel på liten plan men då ska det vara 3 mot 3 spel, det är det roligaste som finns då man får mycket boll och kan ta mycket avslut. 5-5 spel ska spelas på riktiga mått där det blir en renare innebandy, min erfarenhet av matcher på liten plan (och det är många matcher jag dömt i bl a Nossebro och Sandared) säger mycket slag och ett ständigt blåsande från domarna (vilket de måste göra) så en fin innebandy imorgon lördag mot Linköping kan man nog glömma, det kommer bli krig, kamp och åter kamp.

Vi är rustade för det i alla fall och kommer med ett riktigt bra självförtroende och har en bra tro på laget. Alla i truppen var på träning igår torsdag och det såg riktigt bra ut stundtals, kan säga att det är en glad och positiv coach som skriver ett litet inlägg på fredagskävllen. Hoppas vi får med oss ett bra resultat så vi kan förlänga vår förlustfria svit till 6 matcher efter morgondagens match.


Ska passa på och tippa matcherna i helgen också när jag håller på. Inom parentes är vad Martin i Marstrand tippar, i och för sig brukar han inte ha så många rätt. :)

Nykvarns IF - Skattkärrs IK 6-3 (X)
Surte IS IBK - Pixbo Wallenstam 2-9 (2)
IFK Kumla IBK - Marstrands IBK 6-3 (X)
Köpings IBF - Örebro SK IBK 5-5 (2)
Linköping IBK - IBK Vänersborg ?-?  (1)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0