Kvalspelen börjar närma sig!

Kvalspelet närmar sig och i en tilltänkt Västra Götalands (Göteborgs) div 2 nästa år så är det några matcher som är extra intressanta.

Match 1: Speldatum 14-15/3  2a plats i div 2 södra- resp västra götaland.

Åstorp/Kvidinge IBS - Stenungsunds IBK 


Match 2: Speldatum 21-22/3

Stenungsunds IBK - Åstorp/Kvidinge IBS 

 
Detta kval avgör om Stenungsund kommer  gå vidare till Play off och möte Munka Ljungby. Ett Munka som smiskade upp Vänersborg ordentligt när de kvalade till div 2 för 2 år sedan. Själv tror jag att Stenungsund eller Åstorp kommer få bra med pisk mot Munka.

Kvalet upp från div 3 till div 2.

2:a Div 3 Göteborg/BohuslänDal (Frölunda IBK i sagsläget) - 1:a Västergötland (Skövde IB i dagsläget kan bli Sandared)

2:a Div 3 Västergötland  (Sandareds IBS i dagsläget kan bli Lockerud) (Boråslag)- 1:a Div 3 Östergötland  (BK Vingen klar seriesegrare)

Frölunda mot Skövde kan bli hur tight som helst.

Sandared har ett ungt hungrigt lag och kan på ren inspiration banka dit Vingen men frågan är om de fixar pressen utan så många rutinerade spelare. Lockerud skuggar bakom så Sandared får inte svikta i sista seriematchen mot Tranemo.

Mitt favoritlag är helt klart Sandared, har dömt deras ungdomslag många gånger och det finns mängder av bra spelare och de är ett lag som kan gå riktigt långt, tyvärr är deras egen hall för liten för att ge dispens i div 3 och uppåt.

Kommentarer
Postat av: Fille

Vingen orutinerade? Läs på lite mer innan du uttalar dig. I princip hela truppen har spelat i tvåan samt har flera toppar som är BRA mycket bättre än Skövdes(inget ont om dem).

2009-03-04 @ 21:08:23
Postat av: ???

Ett Munka som smiskade upp Vänersborg ordentligt??

Vad jag minns så tog Munka klivet upp på grund av 1 måls skillnad? komiskt

2009-03-04 @ 21:28:07
Postat av: VBG

Rättelse

Munka vann med ett måls marginal mot VBG i kvalet för två år sedan.

2009-03-04 @ 22:07:12
Postat av: David

hehe smiskade upp var en överdrift men de vann första matchen ganska lätt och hade full kontroll och enligt de själva så hade de slappnat av i slutet när de i princip var klara. I alla fall så menade jag att Sandared är orutinerade inte Vingen.

2009-03-04 @ 22:28:02
Postat av: Oredsson

Från Göteborg/Bohuslän så har just nu IBK Göteborg kvalplatsen. INTE Frölunda...

Däremot möts Frölunda - IBK Göteborg nu på söndag i en mer eller mindre direkt avgörande match om kvalplatsen.

Hur kommer det sig att du nu tror att det kan bli hur tight som helst när du tidigare sagt att du TROR att det lag som vinner Västergötland är BRA MYCKET BÄTTRE än de som kommer 2:a i GBG? Nyfiken på varför du tänkt om...?

2009-03-05 @ 08:26:14
URL: http://oredsson.blogg.se/
Postat av: David

--oredsson, ibk gbgs ena match är inte uppdaterad så när jag såg på gibf så hade frölunda 2a platsen, bara en sak som att ibk gbg inte ens uppdaterat sin match gör ju att de visar hur proffsig klubben är och det är den sista klubben jag hoppas ska gå upp. Mer farmarlag förstör ännu mer så jag hoppas mina vänner i frölunda fixar o vinner den matchen. I ett kval så blir det lätt lite avvaktande och bevakande spel, jag håller Skövde som ettmycket bättre lag än t ex IBK GBG men det blir ändå säkert inte några jättesiffror utan det gäller o vara mer taktisk för o bevaka. Grattis till div 2 platsen, hoppas ni bjuder på fin innebandy nästa år med Floda.

2009-03-05 @ 08:42:55
Postat av: Skurt

Du har faktisktmhelt fel David vadm det gäller Vänersborg-Munka för två år sedan. Visst Munka vann övertygande hemma. Men i returen gjorde Vänerborg TIDIGT i matchen en massa mål och dom två sista perioderna var mycket stor underhållning. Där Munka drog det längsta stråt med 1 måls marginal på slutet.



Så erkänn att du kanske inte har jätte koll ;)

2009-03-05 @ 08:48:41
Postat av: Oredsson

Tack för gratulationen! Jo, vi ska allt se till att försöka bjuda på lika rolig innebandy kommande säsong. Även om det är svårt att spela "glamourinnebandy" som nykomling. Spelar Frölunda lika bra som i lördags kommer de vinna på söndag, men det är inte lätt i matcher som gäller så mycket. Vi har själva mött Skövde 2 gånger på försäsongen och jag är övertygad om att det kommer bli jämnt, oavsett om det blir Frölunda eller IBK Göteborg som nyper kvalplatsen.

2009-03-05 @ 10:24:18
URL: http://oredsson.blogg.se/
Postat av: David

Skurt mitt minne är bra men jävligt kort haha, okay kom ihåg helt fel, jag kom på nu att jag tänkte på Skövde när de kvalade mot ett Skånelag, vilket kommer jag inte ihåg, de losade 0-5 tror jag det var hemma o sen vann de borta med något mål men det var i princip avgjort då. Noll koll på klubba o boll hehe..:)

2009-03-05 @ 21:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0