Kvaldags till div 2 och div 1.

2009-03-2115.30Stenungsunds IBK Åstorp/Kvidinge IBS Ej påbörjad Sundahallen - Stenungsund

89ers har 2-0 från bortamötet och alla vi som spelat innebandy vet ju hur lätt det är att tappat en 2-0 ledning så det gäller att ha skärpa. Stenungsund bör ju ha planen att köra fullt ös från start och inte tänka på resultatet. Om jag ska tippa resultatet så kör jag på 3-3. Det räcker gott och väl för avancemang för hemmalaget.

Spelprogram Kval till Herrar Div 2 Frölunda - Skövde
DatumMatchstartHemmalagBortalagResultatPublikArena
2009-03-2219.00Frölunda IBK Skövde IBF Ej påbörjad Lundbystrand 1 - Göteborg
2009-03-2818.00Skövde IBF Frölunda IBK Ej påbörjad Arena Skövde - Skövde

Frölunda tog sista halmstrået när de hemmaslog IBK Göteborg och gick till kval. Det var bra tycker jag för ännu ett farmarlag i div 2 hade förstört ännu mer. IBF och IBK Göteborg har ju ett samarbete och hur skulle det gå om de skulle mötas i serien, inte alls bra. Frölunda är dessutom ett riktigt gött gäng som jag hoppades skulle komma till kval i Göteborgs serien eller tom vinna den, men Floda vann ju rättvist serien så all credit till dem. Skövde har jag mött många gånger som coach och de har oftast varit en tuff nöt att knäcka och jag tror nog att Skövde vinner detta kval, det känns som deras tur nu efter att de kvalat ett antal gånger utan att lyckas. Sen vann de sin serie och Frölunda kom 2a så det är inte mer än rätt att Skövde går upp. tips 5-6 i match 1.

DatumMatchstartHemmalagBortalagResultatPublikArena
2009-03-2218.00Lockerud/M IBK BK Vingen Ej påbörjad Vadsbohallen - Mariestad
2009-03-2815.00BK Vingen Lockerud/M IBK Ej påbörjad Skärblacka Sporthall - Skärblacka

Lockerud kan återta förbundsserieplatsen som de hade i många år före det stora raset då de rasade från div 1 till div 3 på några få år. Nu har de byggt upp ett ungt lag som spelat ihop sig och blir farliga, jag tror de klarar av BK Vingen och att det kommer bli mycket mål i detta kval. Tippar 9-7 i match nr 1.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Följer du nån match på plats?

2009-03-20 @ 16:26:45
Postat av: David

Tyvärr inte, dömmer DM på lördag och söndag kväll kl 19.00 blir för sent tyvärr, men hoppas få lite rapporter från mina "spioner" där ute i innebandyvärlden. :)

2009-03-20 @ 18:46:49
URL: http://innebandydavid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0