Hedersomnämningar del 2.

Jaha detta är inte lätt alls men det ska ju inte vara lätt heller.

Årets unga spelare i div 2 vg.. (under 20 år). Oscar Nordin, Pixbo. Passningssäker back med bra skott som blivit bättre och bättre för varje match jag sett honom.

Seriens överraskning sett till föregående säsong, någon som utvecklats mycket och levererat mer än vad man på förhand kan ha trott. Joel Rauswall, 2a i poängligan i år och förra året inte alls tongivande när han spelade i IBF Göteborg.

Seriens bästa domarpar. Ingvar Bremmers & Peter Elgqvist. Motivering, de syns inte under matcherna och har en stor rutin och visar ett lugn som sprider sig till spelarna, de är också riktigt trevliga och har fötterna på jorden.

Seriens Bästa tränare: Jacob Saleem IBF Göteborg. Tycker han fick bra ordning på ett lag som var uddlöst förra året och fick ihop 3 fungerade kedjor, laget verkar också ha en bra harmoni och kan ta ett kliv till toppen. Viktigt att vända föreningens trend som pekade brant nedåt sedan laget föll ut ur div 1 för några år sedan.

Seriens snyggaste mål jag sett. Svårt men Johan Anderssons i Alingsås, skott från egen planhalva mot Lerum väljer jag, en dragare som går precis under ribban på en skymd Wedlin.

Seriens bästa Forward: Robert Olausson, poängbäst och ständingt farlig i offensiv zon.

Seriens bästa Center: Patrick Kettil 7-Härad. Stark 2-vägs spelare som gör mkt poäng och städar bra defensivt.

Seriens bästa Back: Björn Andersson, 36p och härförare i laget som släpper in minst mål i serien, bra både offensivt och defensivt och rutinerad som bara tagit en enda 2 min utvisning som back.

Seriens bästa Målvakt. Svårt val men jag tycker ändå att Stenungsunds Pauli Kobalej ska ha det för utan honom hade Stenungsund varit ett lag som slagits för att hänga kvar.

MVP hela serien så är det en del spelare som varit med till och från eller gått vidare som Andreas Johansson, Emil Julkunen som bara varit med några matcher och några till men de tänker jag inte välja.
Den spelare som varit bra genomgående hela säsongen och blir vald till årets spelare 2008/2009 blir ändå den som betytt mest för sitt lag och varit bra genomgående hela säsongen, Pauli Kobalej i Stenungsund, men det är de kommande 2 matcherna som han behöver vara allra bäst i kvalet till div 1.

Jag önskar Stenungsund lycka till i kvalet och hoppas de kan visa hur bra div 2 vg har varit i år.


Matchen spelas i Munkahallen i Ängelholm söndagen den 15 mars KL. 17.30
Stenungsund erbjuder plats i supporterbuss för de som vill åka med.

Kommentarer
Postat av: ???

Du har sett Vänersborg alldeles för få matcher antar jag. Pauli Kobalej må vara bra dock hästlängder ifrån Anders Nilsson i Vänersborg kasse. Då han enligt mitt och många andras tycke är outstanding i division 2.

2009-03-08 @ 23:32:10
Postat av: David

Jag har sett Nilsson i VBG i många år och han är bra, men jag tycker ändå att det finns målvakter som är vassare i år. Men det är inte lätt att ta ut har jag sagt.

2009-03-09 @ 07:34:38
Postat av: Västkusten---

Om nu denna Nilsson är så fruktansvärt bra så måste ju deras försvar vara så fruktansvärt dåligt med tanke på 154 insläppta....träna försvarsspel helt enkelt.



Tips från Coachen.

2009-03-09 @ 09:26:07
Postat av: David

Den kommentaren kan man kalla "slå huvudet på spiken"....:)

2009-03-09 @ 09:28:47
Postat av: Precis

Västkusten: Du har helt rätt i det du säger, försvarsspelet har inte alls funkat som det ska.

Där av alla insläppta mål.



David: Jag förstår inte heller riktigt din uttagning av Kobalej som seriens bäste målvakt, jag håller också Anders Nilsson som etta i serien. Men han är mycket tätt följd av just Kobalej. Tror att om Nilsson hade testat högre divisioner för nåra år sedan så hade han mycket väl kunnat spela i elitserien just nu.

Tack för en mycket läsvärd sida!

2009-03-09 @ 11:01:01
Postat av: David

Till, Precis, tack för du gillar sidan. Du har nog rätt i det du säger att Nilsson kunde spelat i högre division(er) men det är väl i och för sig inte kört än om han nu vill det, Lidköping skulle säkert bli glada om han hade velat gå dit tex...

2009-03-09 @ 11:55:51
Postat av: IBF GBG

Klart att Rauswall inte alls var tongivande när han tillhörde IBF Göteborg då en knäskada på försäsongen gjorde att han inte spelade en enda match för klubben......

2009-03-09 @ 12:22:19
Postat av: Björklund

Rausvall spelade inte en seriematch i IBF förra säsongen eftersom han drog av korsbandet när jag fintade bort honom med en kroppsfint under en fotbollsuppvärmning på försäsongen. =) Han lirade dock ett par matcher i Prag där han tydligen ska ha varit dominant. Behöver jag tillägga att IBF inte längre kör fotboll som uppvärmning. Kul att Jacob Saleem får lite uppskattning, resultaten talar seiit tydliga språk sen han tog över förra julen.

2009-03-09 @ 12:57:58
Postat av: David

Jaha han spelade inte alls, ja det var därför jag inte märkte av honom förra året. :) Men visst ska han väl ha beröm ändå eller vad tycker ni??

2009-03-09 @ 13:21:04
Postat av: Oscar N

Bra läsning här!

2009-03-09 @ 13:30:28
Postat av: David

Oscar, kan tro det hehe...:)

2009-03-09 @ 18:31:47
Postat av: Johan Sjöstrand

Jag utmanar dig! Läs min blogg från idag. :)

2009-03-09 @ 20:18:32
URL: http://blogofinnebandy.blogspot.com
Postat av: #9

Kul att se att Pauli är MVP i serien... Niclas Larsson är utan någon som helst konkurrens MVP i Stenungsund iaf!!!

2009-03-09 @ 20:32:36
Postat av: jaaa

Roliga kommentarer.. roligast är ändå utnämningen till seriens bästa center!! Bra skämt :D :D

2009-03-10 @ 01:04:20
Postat av: Anonym

Hej!

Kul att följa din blogg. Lagen är ofta "bäst i stan" och det finns mycket intresse runt om i Västsverige. Pauli är ett bra val, Jacob har gjort ett bra jobb, men + -?? Poängkedjan med runt 40 poäng var ligger överlägset sist i +-. Här rök kvalplatsen. Göteborg är favoriter nästa år, om de får tillbaka t.ex. en matchvinnande Grauers + en back.

2009-03-10 @ 09:10:15
Postat av: David

Jaaa, om du nu tycker jag tog ut "fel" center kan du inte då skriva vem du velat ha med istället?

2009-03-10 @ 11:40:54
Postat av: jaaa

hmm hur många ska jag skriva? 1 från IBF Göteborg, 1 från Marstrand, 2 från Lidköping och en från Stenungssund! Ja minst 5 alltså =)

2009-03-10 @ 12:03:41
Postat av: +/-

Det där med + /- är en svår fråga. Beror ju på läget i matcherna med kommer man i och ska försvara sig eller sätta sig i mur är de ju självklart att man släpper in en del mål. I IBF Göteborg var det väl bara den kedjan som vann matcherna också? Men som sagt det är en lagsport. Utan den kedjan hade nog IBF lirat div3. Men laget före jaget. Målvaktspelet var väl inte på topp heller vad man hört..

2009-03-10 @ 12:11:46
Postat av: fb

Spelar man minus i matcherna vinner man inga matcher åt laget, eller?

2009-03-10 @ 15:29:29
Postat av: simme

Årets unga spelare hade kunnat gå till ett par andra utropstecken i årets div 2. Nordin gör en klart godkänd säsong, dock har jag andra favoriter.

2009-03-10 @ 17:36:12
Postat av: Jaja

Vilka spelare syftar du på?

2009-03-10 @ 18:00:30
Postat av: simme

Missförstå mig inte Nordin är med bland dessa

Sandro Agus (Pixbo)

Tobias Andersson (Vänersborg)

Andreas Granberg (Lidköping)

Marcus Nilsson (Lidköping)

M.m

Skall dock kommenteras att jag sett mest matcher med dessa lagen.





2009-03-10 @ 23:41:59
Postat av: snyggaste

snyggaste målet måste väl vara Alexandersson i IBF göteborg, som körde coast to coast mot Pixbo borta och trycke upp den i taket. men svårt när du inte sett matchen...

2009-03-14 @ 08:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0