Pokernatt söndag!

Sunday million på pokerstars är veckan höjdpunkt för alla pokerspelare online. Det är över 1.5 miljoner dollar i potten och ca 7 000 spelare brukar bänka sig kl 22.20 söndagkväll. För 215 dollar får man 10 000 chips att leka med låt spelet börja. Jag och Micke bestämde oss för att splitta insatsen o en eventuell vinst o köra den för det är roligare om man är 2 och risken att göra idiotgrejer minskar om man kan diskutera lite.

Började kvällen bra fick QQ i 3e handen o vann en liten.

Åkte upp o ner o upp o ner all in ett antal gånger för vår existens o illa ute med tio tio mot QQ , räddas av en stege på rivern, och illa ute med KQ mot AK o blev räddad av en Q på flop.

Dubblade med 5 5 mot AK. Låg då ganska bra till och topp på bordet med ca 40 000 chips



Inte helt fel när man kikar ner och ser detta.


Körde ut en med AA mot Q2 nästan direkt efter och hade över 50 000..

Heroisk fold med QQ när vi reraisat o chippin gick all in utan o blinka, Micke ville folda o Olivia började skriva så det va bara o lägga den, bad "omen" när Olivia tok skrek, ska nog ha henne i knät alla pokerkvällar tror jag hehe han hade KK berättade han sedan när jag frågade honom så en grym laydown.

67 000 3 st 18 000 vi all in de foldar så vi går upp till 104 000,

kl 0300 o vi är ca 300 av 600 o inget händer får dåliga kort.

Knappen höjer 4x bb när alla lagt sig fram till honom, vi sitter medQJ Spader och trycker all in med 67 000 han synar med KK och det ser riktigt illa ute, snacka om att läst hans "bluff" fel, men fru fortuna är än en gång på vår sida och vi  floppar QQ på floppen helt sjukt o vinner. och har ca 135 000 chips runt 03,25

03,37 Får AK Hjärter i första position, hur ska vi göra blindsen är ju svinhöga och vi har 125 000 chips kvar så vi trycker all in och får syn av BB med AA boom tack o hej.

Var riktigt kul att spela och det är sällan jag varit med om att komma tillbaka så starkt efter att ha varit nere på under 10 gånger big blind för att sen vara bäst på bordet, fick i alla fall med oss en liten slant men inget märkvärdigt att ka på någonstans runt 370e plats, mitt rekord i den turneringen är 200e plats men det värsta den gången är att jag låg topp 40 länge men sedan blev helt kortdöd i en timme på ett aggressivt bord så blinden käkade upp halva min stack.

Får se om det går bättre nästa gång..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0