Innebandynyheter.

Jaha då var det gothiacup igen och då bjuder Pixbo in alla spelare och ledare där till att se en hemmamatch vilket är ju jättebra, då får de en bra match för sitt publiksnitt och nu står det 8922 som publiksiffra och jag säger inte en chans. Okay så många kanske var inne på arenan under Gothia invigningen men alla de Gothia jag spelat och varit och sett Pixbo i Scandinavium, senaste gången var mot Storvreta i en pissdålig match där jag och Kiwi gick efter 2 perioder av sömnpiller och dåliga platser för långt ifrån banan så var det över 5000 där enligt speakern men när man kollade så var det kanske 1500 kvar då max, så jag säger bara bluff och båg skriv ni att ni hade 8922 men alla vet att det inte var så många som såg matchen. Skulle tippa på att ca 3000 var kvar när slutsignalen på matchen gick, kan inte någon som var där höra av sig med en uppskattning, själv så var jag inte alls sugen på att åka i år, Scandinavium i all ära men någon innebandyarena är det inte.

Distriktslags SM spelades också och vårt Västergötland kammade 0 bokstavligt talat 0 0 4 såg resultatet ut efter gruppspelet för P15 och flickorna fick 4p men gick inte vidare. Inte Västergötlands år helt enkelt.
Mullsjö AIS Västergötlands enda SSL lag sparkade sin tränare Johan Ivarsson efter 7 raka förluster, ja jag är inte förvånad att de ligger i botten, så jävla dåliga som de var mot Challengers i Augusti när jag dömde dem i träningsmatchen och det skrev jag också i min blogg då. De hade inga uppspel att snacka om, inget anfallsspel, levde på att Holtz ensam skapade lägen. Backarna var inga raketer direkt och målvakten ingen vägg, de hade inget som skulle få mig att tro de skulle hålla sig kvar. De började annars riktigt bra och tog nårga skalper men gör inte alla nykomlingar det, vinner lite på inspiration, av det jag sett så tycker jag Västerås är klassen bättre, de har lirare som vågar köra på och står inte i en köttmur och väntar på motståndarnas misstag. Jag hoppas Västerås hänger kvar, helst av allt hade jag sett JIK åka ur, lag som inte har mer än närmast sörjande (200) borde inte ligga i SSL men tyvärr så hänger väl de kvar men MAIS har ju inte så mkt publik de heller, kanske kommer de öka när de får sin hall, vem vet en nytändning i och med hallen kan rädda dem kvar.

Kommentarer
Postat av: Åskådare

Nämn den idrott som räknar åskådarantalet när slutsignalen går....?

2009-01-05 @ 11:08:55
Postat av: David

Ja men nämn istället det laget som räknar åskådare som inte ens ser matchen utan är där för en invigning av ett event.

2009-01-05 @ 11:15:00
URL: http://innebandydavid.blogg.se/
Postat av: Åskådare

=Pixbo!

2009-01-05 @ 16:35:28
Postat av: Per

Tycker till skillnad från dig att den idrottsliga kvalitén ska avgöra om ett lag är värdigt att spela i SSL och inte om laget har stor publik. Hoppas du att Trelleborg ska åka ur Allsvenskan också?

2009-01-05 @ 17:00:50
Postat av: David

Per, du är 100 % rätt ute. Jag hoppas varje år att Trelleborg ska åka ur, det finns väl ingen någon i hela Sverige förutom TFFarna som vill ha dem i Allsvenskan. Så tråkigt me ett folktomt tjongavallen och köttmursfotboll även om det var något bättre förra säsongen.

2009-01-05 @ 17:15:57
Postat av: Anonymus

Dags att tippa sista rycket i div2 VG nu se om du har ngn koll på serien :) ? Hoppas lag som IBF Göteborg och Pixbo IBF går bra eftersom de lagen spelar den finaste innebandyn, tyvärr kommer de lagen få de tufft mot grisar som Tygriket - Stenungsund och Vänersborg.

2009-01-05 @ 22:13:09
Postat av: David

Jag tippar ju så jäkla dåligt hehe, njae ska i alla fall tippa omgången.

2009-01-05 @ 22:59:01
Postat av: Bullshie

Spelade gothia cup i år ! :)

Vårt lag var på invigningen men stack efter 2a perioden, blev lite tråkigt efter ett tag eftersom lagen tog ut varandra. Tkr ändå de e en skön känsla att vara där, även om man intestanar hela ^^ Dock blir det tråkigare och tråkigare med invigningen varje år.. detta var 4e året för oss.

2009-01-06 @ 20:37:19
URL: http://bullshie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0