Helgens matcher i idv 2!

Redan ikväll Fredag spelas streckmötet mellan Alingsås och Lindome. Båda lagen har bra form och det blir nog en jämn spännande match. Tror på suddenseger för hemmalaget med 5-4.

Marstrand har också blivit indraget i bottenstriden, efter en mycket fin inledning på serien har det som det ofta gör för nykomlingar gått utför, de möter i helgen ett Lerum som blandar och ger men kollektivet från Lerum tror jag vinner, tippar 3-5. Tygriket mot Pixbo, ja nu när Pixbo byter spelare hit och dit så vet jag faktiskt inte vart de står i dagsläget men lägger ett safetips med 4-4 där. Göteborg mot Vänersborg då, tja båda lagen förlorade förra helgen och Vänersborg har lånat ut sin poängkung Andreas Johansson och det kommer säkert kännas av, de kan ju hoppas resterande spelare tar ett större ansvar istället och det kan lika gärna falla ut med att laget höjer sig, tipåpar i alla fall 6-4 till Göteborg.
Warberg mot Stenungsund tippar jag 4-7, man vet inte heller vad Warberg har för lag och det är så tråkigt med farmarlagen, tyvärr förstör de lite på det sättet, det hade varit helt alright om de i princip haft samma lag och kanske bytt en eller 2 spelare. Sista matchen är Lidköping mot 7-Härad, en match som slutade med kryss i första mötet och jag tror det blir ganska tight även denna gång, tippar 8-7 sudden seger för Lidköping. På Söndag får vi se om jag fick något rätt.


2009-01-16
IBK Alingsås -Lindome IBK Se matchinfo
2009-01-17
Marstrands IBK -FBC Lerum Se matchinfo
IBK Tygriket 99 -Pixbo Wallenstam IBF Se matchinfo
IBF Göteborg -IBK Vänersborg Se matchinfo
Warberg IBF -Stenungsunds IBK Se matchinfo
2009-01-18
IBK Lidköping -IBK 7-härad Se matchinfo

Kommentarer
Postat av: Christer

Här kommer min gissning. :)

Alingsås-Lindome 6-3

Marstrand-Lerum 5-5

Tygriket-Pixbo 6-2

Göteborg-Vänersborg 7-4

Warberg-Stenungsund 7-6 efter sudden

Lidköping-7-härad 9-6



Den som får mest antal rätt får lägga första straffen i B2B nästa år.? :)

2009-01-16 @ 12:06:24
Postat av: David

Givet Christer. :)

2009-01-16 @ 16:43:11
Postat av: Koppen

Shit va du tippar illa......

2009-01-17 @ 04:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0