Redo för liveblogg i Borås!

Nu har vi kopplat upp oss och allt verkar funka bra, har fått en fin plats överst på läktaren i Almåshallen. Tackar IBK 7 Härad för fri entré. På väg in såg vi hemmalaget ta sin sedvanliga promenad i minusgraderna var det möss på bland annat. Bortalaget var och kände på golvet men har gått in och bytt om.

Dagens bisittare är Christer Hallén, innebandyspelare från Sollebrunn med förflutet även i Östadkulle IBK (div 3).

Christer är född 1985 och brukar se ibk alingsås matcher.

David: Vad tycker du om div 2 i år.

Christer: Med alingsåsögon är man ju besviken på dem, hade trott at de skulle liggar högre upp speciellt när de gick ut med ambitionen att vara topplag.

David: Vad tycker du om att serien är så jämn?

Christer: Det känns väl inte som det är en sån jättebra div 2 i år. Jag upplevde serien bättre ifjol. Att serien är jämn i botten tyder på att det är större bredd i år men att bästa laget vinner serien (Lidköping) är ju inget snack om.

David: Är det något lag som överraskat på dig i år?

Christer: Lidköping, de imponerade på mig, speciellt matchen när de krossade Vänersborg i första derbyt och att de har 3 bra linor som alla producerar.

David: Vad tror du om dagens match?

Christer: Pixbo har jag inte sett i år, 7-Härad är ett roligt lag så jag hoppas de vinner med 2 bollar och att vi får se mycket mål.

David: Tippa slutresultatet?

Christer: 9-7

David: Hmm jag tror Pixbo vinner i sudden med 8-7

Vi är redo och återkommer närmare matchstart. Om ni har frågor till oss så skriv en kommentar så ska vi försöka svara på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0