Lite höjdpunkter från Alingsås - Warberg!

Jag missade första perioden och då stod det 1-0 (Johan Andersson). 2-0 kom precis när jag kom och då hade det gått ca 5 minuter av andra perioden genom Johan Alfredsson vad jag såg på långt håll så var det efter lite tumult framför målet, mer kan jag inte säga. Warbergs reducering var riktigt snyggt, en bågning och avslut i bortre krysset som det ska vara, vem målskytten var har jag ingen aning om förTyvärr har inte Warberg orkat skicka ett mail till Alingsås så de kunde skriva bortaspelarna i sitt matchblad, himla trist för publiken.  

3-1 kom i bytet efter i alla fall  genom Joakim Andreasson som sköt ett skott från kanten som gick in vid bortre stolpen ganska lågt, där målvakten alltid har det svårt. 3-2 målet var ganska likt Jockes mål, ett skott från högerkanten lågt i bortre. Matchen i andra preioden kändes ganska avslagen tyckte vi som satt på läktaren där jag satt och det såg inte helt ut som om det var en match som gällde överlevnad i serien för hemmalaget. Gamlingarna iWarbergs kedja, (Mikael Lindh, Anders Östling om namnen stämmer från föregående match, 3e gubben vet jag inte vem det är) lirar riktigt bra boll och gästerna är det klart bättre laget, de för matchen och rullar boll och avslutar men skotten går ofta utanför ellet så räddar duktige Ingemarsson i Alingsås mål, hemmalaget får kontringar då och då men gästerna som ligger sist spelar verkligen en bra innebandy och jag har sett många lag i serien som jag tycker de borde kunnat slå men de har ju haft olika lag varje match och de lär ju inte träna ihop sig heller så man kan inte vänta sig för mkt då heller.

3:e så kvitterar Warberg redan efter 2 minuter och Alingsås får kämpa på igen för att ta ledningen. Patrik Sernelid gör en bra brytning när han läser spelet och Alingsås får 3 mot 2 läge, han serverar Joel Andersson som gör en dragning och fintar ner gästernas målvakt och lägger bollen högt i nättaket, snygg prestation av både Sernelid och Andersson.



Joel Andersson (#99) klappas om efter sitt snygga mål!

Warberg ger sig inte och har lite flyt när Ingemarsson inte får tag i en boll och de kan slå in den i öppen kasse efter den studsat lite på någon spelare.
Bättre spel nu av hemmalaget. Supersub Kevin Keijsner fick spela mer och han tog chansen, killen gör det en målskytt ska göra, klipper till direkt och på de flesta avsluten han gör så sitter bollen, det ser så enkelt ut, bra timing helt enkelt och bra bollkänsla.  10:21 och 15:42 gör Kevin 2 identiska mål i princip, och båda gångerna serveras han av radarpartner Håkan Pettersson som lägger fina passningar. Skotten kommer från vänsterkanten och det är direktskott som är så otacksamt för en målvakt som gör sidledsförflyttningen, ja ni alla vet vad jag pratar om. 6-4 och Warberg tar sin timeout och spelar 6 mot 5 men Alingsås kan hålla undan och Järrebring drar iväg en långboll och Kevin får göra en äkta hattrick med bara sekunder kvar att spela så matchen slutar 7-4.

Det kommer krävas mycket mer av Alingsås mot IBF Göteborg nästa fredag om de ska vinna även den och kunna säkra kontraktet. Topparna i Alingsås tycker jag var, Keijsner som gör det han ska när han får lägen och inte tvekar, Järrebring som har bollen klistrad på sin klubba långa stunder och kan hålla i och lugna ner när det blir lite stressigt. Ingemarsson som tog några riktigt bra avslut speciellt i andra perioden när gästerna var bra. Även gästernas målvakt spelade bra och gjorde fina räddningar han också, sen var gammel linan riktigt bra hos gästerna.


Kevin Keijsner, hattrick hjälte i Alingsås som vann "ödesmatchen" mot Warberg med 7-4.

Jag fick en kort samtal med 3 målskytten Kevin Keijsner där han berättade att han trivs med att göra inhopp och helst inte spelar från start. Han säger också att det är gött att lira med Håkan och att deras samspel funkade bra. Han tror också att det blir en tuff match mot IBF Göteborg där Alingsås statistik inte är den bästa men att stämningen i truppen är bra han ser positivt på slutspurten av serien.

Jag tackar Kevin för det och pratar sedan lite med Stefan och Joel, tränarna i alingsås.
De tycker laget gör en stark slutspurt och var lite oroliga när Warberg kvitterade i början på tredje. De var heller inte helt nöjda defensivt men var såklart glada för segern. Joel själv säger att han inte kan spela fullt än men han hoppas kunna spela mer nästa helg och då kommer också Johan Eriksson vara tillgänglig. Jag tackar också dem och ser fram emot nästa match på söndag när 7-Härad möter Pixbo som kommer liverapporteras på bloggen.
 
Kul var också att se John Axelberg tillbaka för hans fysiska spel behövs i de sista matcherna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0