Försnack Alingsås - Göteborg

Lagen håller som bäst på att värma upp och båda lagen ser laddad ut. Vi har bra hög musik i högtalarna och det börjar dra ihop sig så smått.


Gästerna känner på parketten.



Alingsås tog ett lagsnack före uppvärmningen och man kan känna av allvaret för dem nu.


Dags att presentera min c/obloggare och expert idag, Micael Svensson 35 år boendes i Alingsås.
Jobbar som idrottsföreläsare, innebandyutvecklare samt huvudinstruktör på innebandygymnasiet i Borås. Han är också förbundskapten för Tysklands landslag i innebandy samt distriktslagskapten för p 15 & p 17.

Några frågor till Micke inför matchen idag.

David: Vad tror du om matchbilden ikväll?

Micke: Mycket hawaiispel, öppet bakåt, en del mål att se fram emot. Göteborg kommer nog spelmässigt föra matchen och Alingsås mycket spelvändningar och skott utifrån från backar och från kanterna, det blir nog tight i slottet.

David: Hur skulle du lägga upp taktiken om du vore coach för Alingsås i det läget de är nu?

Micke: Jag hade startat ganska defensivt, låtit Göteborg göra misstagen och framförallt läsa av var de har sina svaga punkter.

David: Hur hade du agerat som coach för Alingsås om det stått oavgjort med ca 3 min kvar av matchen och matchen vägt chansmässigt.

Micke: Jag hoppas Alingsås vet om hur det går i de andra matcherna för de är beroende av andra resultat ikväll. Skulle det vara pp med några minuter kvar hade jag nog spelat 1 min och sedan plockat keepern oavsett tiden kvar för att avgöra och ta 3 poäng. Är det sedan så att det är spel 5 mot 5 och man känner att laget har övertaget spelmässigt så hade jag också chansat med att ta ut målvakten men det beror ju på resultaten i Vänersborg och även Lerum i viss mån. Laget måste ju gå för 3 poäng något annat finns ju inte.

David:
Är det några överraskningar i serien i år, eller är det ungefär som du väntat dig?

Micke: Det är en överraskning att Alingsås riskerar åka ur, jag tycker att förra ledarstaben kanske har jobbat på fel sätt och inte fått ut det bästa av varje individ. 

David: Då så, tippa resultatet, jag tror 7-5 till Alingsås.

Micke: Jag brukar inte tippa men jag tror 6-5.

Tack Micke och välkommen som gästbloggare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0