Sverige mot Tjeckien 6-1!

Kamp och kriga visade Tjeckien precis som vanligt och det märks att deras förbundskapten tidigare varit det för herrlandslaget i Tjeckien, stilen var väldigt lik.

Sverige då, inte alls så bra som jag hade hoppats på men i alla fall var det ju en jämn kamp, tycker Sara Kristoffersson visar många fina dragningar och delikatesser men hon missar 3 klockrena frilägen, inte alls så jäkla bra måste jag säga, tycker Sverige var riktigt ineffektiva och hade dåligt med folk på målet hela första perioden. Ska väl inte vara för negativ men jag tycker Sverige fegade lite i första 2 perioderna, bättre att trycka på för fullt och visa var skåpet ska stå med ett så bra lag. Hur bra är då Tjeckien, ja de borde kunna slå Norge men då får de kanske inte spela kontringsinnebandyn som de är bra på.

Sverige saknar enligt mig rightare (forwards), har vi ingen som är bra nog? Vi hade fått mycket fler skottlägen på vår vänsterkant om vi haft fler rightare, det märktes speciellt för alla inbågningar kom på högerkanten, ganska lättläst om jag får säga så. Vi kanske har någon jag har inte så bra koll på svenska landslaget men vad jag såg i alla fall så skulle vi behöva hota lite mer från vänsterkanten.

Hoppas på några bra matcher i alla fall när det gäller allt eller inget.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0