Allsvenskan idag!

Tog en sväng till Göteborg och Gamla Ullevi (otroligt namnval idiotiskt värre). Har nog sett Djurgården spela i allsvenskan ganska många gånger under åren och de flesta gångerna har de vunnit, någon förlust och någon oavgjord. Aldrig har de blivit utspelade efter noter men idag kom den dagen, helt sjukt dåligt spelade dem. Bänkade sig precis när IFK fick ett jätteläge efter ca 1 min och Djurgården kunde rensa undan och man kände att huu vad försvaret är osäkert. Det tog 30 sekunder sen satt 1-0 till IFK. Okej de kanske skärper sig tänkte jag och hann inte fundera så mycket mer förran 2-0 small, kände då att jaha detta är rätt kört.

Matchen rullade på och IFK spelade ut DIF efter noter, 4-0 i paus blev hela 6-0, sista målet såg jag inte för jag o Kiwi gick när det blev 5-0 för att slippa trängas när man skulle ut. Nya arenan då, tja jo helt okej, dock helt livsfarligt när folk ställer sig upp på de branta sittplats sektionerna så man inte ser, skulle de ramla (vilket lätt händer när man konstant dricker öl) så skulle de slå sig ordentligt samt falla över alla som sitter nedanför. Säkerheten kändes verkligen sådär måste jag säga, det gick knappt att ta sig in på arenan klart för få trappor och så jäkla trångt. Nej Borås Arena känns faktiskt mycket publikvänligare, dock såg man riktigt bra på Ullevi (när idioterna tröttnat att stå). Riktigt bra ljudnivå och jag måste ändå berömma Djurgårdarna som sjunger i 90 minuter när laget får storpisk, inte direk samma som om det varit ÖIS klack haha.

Kommentarer
Postat av: Pelle

Glad påsk:

page" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=8UPH3W1euJ8&feature=channelpage

2009-04-11 @ 21:07:58
Postat av: David

Pelle, haha den va faktiskt kul, hörde inte någon av deras ramsor för DIF klacken sjöng så högt, men förstår dem, sådana här tillfällen kommer inte ofta.

2009-04-11 @ 23:01:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0