Veckans match Alingsås - Vänersborg!

Ikväll kl 20:00 går västgötaderbyt mellan Alingsås och Vänersborg. Matcherna mellan lagen brukar vara jämna och om jag inte har fel så brukar lagen ta bortasegrar mot varann. Har för mig att det var så senast lagen möttes för 3 år sedan men har jag fel så rätta mig gärna. I den jämna serien så hålls hemmalaget som favorit men jag ser matchen som helt öppen, jag tror personligen att laget som drar på sig minst utvisningar och gör minst misstag vinner för någon större offensivinnebandy tror jag inte på, båda lagen kommer nog vara mycket måna om att inte släppa in mål mer än dundra på offensivt, hoppas jag har fel för offensivt är kul att se på. Jag tror inte Alingsås får en så stor hemmafördel av parketten som de brukar få då gästerna haft parkett i alla år men nyligen bytt till gummimatta enligt rykten.

Matchen i matchen står mellan de förra älvstrandenspelarna Patrik Sernlid och Andreas Johansson, slitvargen mot teknikern, vem kan föra sitt lag till seger? Tippa gärna matchen genom att kommentera. Senast jag såg alingsås tippade jag 3-3 och matchen sluta 4-3 efter Joakim Andreassons mål i slutminuterna så idag får jag väl också lägga in ett tips. Säger 4-4 ikväll men det kan sluta precis hur som helst ikväll.

Min kompis och innebandynörd kollega Micael Svensson skrev så här på sin blogg om denna matchen redan i maj, kan vara kul att läsa tycker jag. Se länk för hela hans sida om västgötamatcherna i div 2 2008/2009 på http://amazingfloorball.blogg.se/2008/may/


IBK Alingsås - IBK Vänersborg  6-6

En match som svänger mycket fram och tillbaka och kontring på kontring avlöser varandra. Lagen följs åt i matchprotokollet och när hemmalaget lyckas kvittera i den sista perioden genom Patrik Sernelid så är det sista målet som görs i matchen, Sudden death blir med andra ord mållös. Matchens delikatess bjuder annars hemmalagets spelare Allessandro Johansson på, vilken, i den första periodens inledning, lägger upp bollen på bladet bakom Vänersborgskassen och tar sig fram framför mål och vispar in den, helt otagbar för bortalagets målvakt, detta till publikens förtjusning i hallen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0