Championsleaguekväll och tipsförsök!

Ikväll onsdagen den 1 oktober spelas några interssanta matchern och tv match blir mitt favoritlag sedan 80-talets slut Inter mot tyska målbombarna Werder Bremen. Svenskduellen kan man säga med Zlatan mot Rosenberg. Vi har också Liverpool mot PSV med Isaksson i mål, ett Liverpool jag losat mycket pengar på i år med tanke på båda 0-0 matcherna mot Standard Liege och därför har jag valt att bojkotta spela på Liverpool i årets turnering. Ett annat lag jag håller på är FC Barcelona och dem spelar mot rumänska Cluj och det känns ju som de ska ta hem det men borta är dem alltid lite slöa.

Ska försöka dra en tipsrad här så får vi se efter kvällens matcher om jag kan något om fotboll eller inte.

Bordeaux? - ?AS Roma

I den matchen tippar jag 0-0 och ett fett X, två defensivt bra lag.

CFR Cluj? - ?Chelsea
.
I denna så tippar jag 0-2, en 2a på bortaseger för gästerna har sett grymt stabila ut både i liga och cup och har grymt bred trupp.

Anorthosis? - ?Panathinaikos

En jämn match tror jag 1-1, ett X alltså, känns som båda lagen är nöjda med en poäng.

Inter Milan? - ?Werder Bremen

Tror på hemmalaget och mitt Inter men det blir nog tufft, 3-2 kvällens tvmatch hoppas jag bjuder på målfest, gärna svenska målskyttar, 1a på hemmaseger alltså.

Shakhtar Donetsk? - ?Barcelona

Dags för Barcelona att visa klass, de har bra form i ligan och börjar göra en del mål men försvaret är ju som alltid ganska dåligt. 1-3 och 2a på bortaseger där men absolut inte säker match.

Sporting Lisbon? - ?Basel

Har inte sett hemmalaget så mycket men de har en av mina favoritspelare Joao Moutinho (stavning osäker) som spelade i EM i somras, de brukar också ha en del brassar som kan vara grymt bra. Basel är ett bra lag men framför allt ett hemmalag så jag tror på 2-1, 1a på tipset alltså.

Atletico Madrid? - ?Marseille


Ett av lagen som just nu spelar roligast och bäst fotboll är hemmalaget, har sett dem flera matcher i år och tror de även nu vinner hemma. 3-0 slår jag till med och en säker 1a, gästerna har inte samma slagkraftiga lag som förr då de sålt av de bästa spelarna varje år i princip.

Liverpool? - ?PSV Eindhoven


Här är ju Liverpool favoriter hos alla men jag tror nog att Psv kan greja en poäng om de spelar holländskt och smart, alltså snabba omställningar och tight defensiv. 1-1 och ett X tror jag på.

Har någon annan en bättre rad så skriv gärna en kommentar men det är bara 2 timmar kvar till avspark så då får ni vara snabba. Trevlig fotbollskväll.



Får man se Zlatan jubla ikväll? Jag hoppas på det i alla fall.

Kommentarer
Postat av: niklas bengtsson

inte asbra direkt

2008-10-02 @ 07:00:28
Postat av: David

Sant, det var riktigt dåligt, men så kan det gå ibland. Losa lite pengar ska jag erkänna, men vann i tisdags på bla man u så det jämnade ut sig.

2008-10-02 @ 15:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0