New York Freeroll på pokerstars!

I Aftonbladet kunde man läsa om en freeroll på pokerstars där du kunde vinna en shoppingtripp se länk nedan, så jag tänkte att vilken perfekt julklapp till mig o sambon Lisa.

http://www.aftonbladet.se/sofismode/article3806599.ab

1724 shoppingsugna pokerspelare satte sig tillrätta kl 20:00 och började lira till klockan var ca 23:00. För mig då, ja en okay start lite upp och ner men sedan gick det bra tog ut en efter en och nådde finalbordet topp 9. Var väl i det läget rankad ca 6-7 och lyckades köra på och dubbla upp en gång och ta några blinds som var sjukt höga för det var en turboturnering med snabbt stigande blinds. med 4 kvar satt jag med ca 230 000 i chips och tittar ner på 2 2 och chipleadern höjer, jag går all in för jag hoppas jag i alla fall har 50% chans o kan inte folda ner mig för 50 000 låg redan i bb. floppen kommer 4 2 2 och han viser det sig ha J 9 och då känns det ganska roligt att ta hem en 523 000 pott av 19 miljoner chips som fanns i turneringen, jag låg i det läget 2a och kände att kanske kan man ta hem resan och turneringen. 4 potter senare kollar jag på AJ på sb och knappen "Jtbfxcm" som han har som nick höjer och jag går all in och hoppas jag inte är dominerad av ett A för han har utnyttjat sina markerövertag hela tiden, han visar upp JJ och det ser inte alls bra ut, potten är en 894 000. Floppen kommer 7 K 2 turn 4 river 8 och jag åker ut på 3e plats. Ändå ett helt okay sätt att åka på, vore tragiskt om han haft 2 7 eller något sådant så man fått värsta bad beaten. Det blev ingen New York resa denna gången men i alla fall 200 dollar som jag ska spela sunday million för, en turnering som jag faktiskt har gått + på i det hela sammanlagda men ända inte nått topp 100 på den än av de cirka 7500 spelare som brukar vara med i den.
Man tänker bara så nära så nära men får ju vara nöjd ändå, turneringen var ju ändå gratis och 200 dollar är inte fyskam.

Avgörande handen slutade så här,
Finalbordet slutade enligt nedan. Flopp 9 6 5 (båda höjer på) turn 9 (båda höjer igen) river 6 båda går all in och cfc ranger har kåk 6 or över 9or och jtbfxcm har kåk 9or över 6or, headsupen varade i bara 4 händer så fort gick det.

1.jtbfxcm från Tomelilla
2. cfcranger från Ludvika
3. SvenskiNorge från Alingsås
4. SISU 8510 från Hestra (utanför Borås kanske om det inte finns något annat)
5. dagabt från Borås)
6. Sundin91 från Hallsberg
7. Henry100 från Örebro
8. IndianaXXX från Göteborg
9. MarcoGM från Hultsfred

Kommentarer
Postat av: Westman #21

Attans då... vad kostar det att vara med i sunday million? lycka till... ses i nolhaga imorgon kanske ? =D

2008-11-27 @ 13:31:20
Postat av: Tompa

Du är fan het på pokern. Hör av dig så teamar vi nån turre framöver.

2008-11-27 @ 19:05:49
URL: http://tomassteker.blogg.se/
Postat av: David

Tomas, självklart. :)



Westman, det kostar 215 dollar..

2008-11-27 @ 19:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0