Det blir sammanslagning i 0302 området.

Ett enhäldigt resultat blev det i gårdagens omröstning om en sammanslagning av Lerums 2 klubbar 0302 och Pantern. Jag hoppas då att den nya styrelsen jobbar fram en bra lösning så det finns enagerat folk på posterna i styrelsen och fler folk som jobbar runt representationslagens matcher. Vi i Pantern har haft jättedåliga matcharrangemang och där måste det bli bättre, när inte ens uppvärmingsmusik funnits i vissa av matcherna. Jag hoppas det kommer bli en kommite med 2-3 st som kan göra fina arrangemang så storpublik kan lockas både till herr och dam matcherna nästa år.

Jag hoppas också att alla spelarna som vill satsa på innebandy stannar i den nya klubben och inte lämnar och därtill hoppas jag på någon eller några hemvändare som vill ge det nya en chans. Från att ha varit en del på Warbergs matcher så har jag lärt mig att det handlar mycket om att bygga upp en status i klubben med proffsighet runt om så spelare vill komma och spela i klubben för det är ju helt klart roligare att spela inför 300 personer i rydsberg än inför närmast sörjande som t ex Älvstranden, Partille, Lindås, Stenungsund, IBF och andra Göteborgslag. Nu finns det ett gyllene läge att locka Lerumborna till Rydsberg när de bara har ett lag att hålla på och då kommer de bästa spelarna också att vilja stanna i Lerum.
Både 0302 och Pantern har haft bra lagkänsla och det är en viktig grundsten att bygga det nya storklubben på, det är nog det första och viktigaste som nya herrlaget bör satsa på.

Vad ska nya klubben heta då, tjaa det finns ju klassiska namn som IBK Lerum, 0302/Pantern är en enkel lösning men kanske inte så kul, vågar man tänka helt nytt så IBK Rydsberg eller varför inte hitta en storsponsor och heta t ex Schenker Lerum IBK? Eller Kungshus IBK Lerum 08 eller kanske ibk Lerumsdalen men de 2 sista  känns lite för långa. Sedan ska man ju också ha en klubbfärg, både blått och svart är ju ganska klassiskt, våga bryta mönstret samma färger som kommunvapnet nedan med samma logga och heta Lerum Bulls kanske eller vad det nu är för djur på bilden. :)

Lerums kommunvapensköld.

image96

Ja det finns mycket tankar om detta men det räcker för nu men en kul grej hade varit att ha en tävling där bästa namnförslag premieras med en innebandyklubba eller något kul. Om någon har ett kul namn så lägg in det som kommentar, ska själv försöka klura ut något. Men något som har med historia och kommunen borde det ju kunna vara.

Kommentarer
Postat av: Karin

Varför inte FC Trasan!? Med tanke på Lerums nya logga?!

2008-03-14 @ 08:41:06
URL: http://snakanson.blogg.se
Postat av: Karin

FC Trasan = De kallar ju Lerums Nya Logga för Trasmattan! :-) Surfa in på Lerum.se och kolla...

2008-03-14 @ 11:51:44
Postat av: Marit Damansvarig 0302

Kul att läsa dina positiva tankar!! Namnförslagen, där fanns ett och annat att bygga på.
Jag röstar för helrött (men kraftiga spelarprotester ljöd när jag sa detta). Vi får se vad färggudarna säger.

2008-03-14 @ 17:54:00
Postat av: David K

Ok Karin men jag sågar ditt förslag. Marita rött har ju Floda, det går ju inte att ha samma färg som grannen hellre rosa till och med. :) Man kan ju ha blåsvart som mitt favoritlag Inter, så kan vi alla känna oss som Zlatan när vi spelar innebandy. :) Ibk Zlatan kanske kan vara ett bra namn då. :)

2008-03-14 @ 19:43:59
Postat av: Karin

Jag röstar också på INTER-Tröjor! :-)
Jag tänkte iallafall lägga in ett Veto som styrelsemedlem, att vi skall ha lite kvinnlig input och smakråd kring de nya kläderna! :-)

Jag skall nog komma på ett RIKTIGT namn som du inte kan såga! :-D

2008-03-17 @ 15:50:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0