Chatt med Kim Nilsson!

Under onsdagen gick det att chatta med unge  Kim Nilsson från Färjestadens innebandyklubb i Svenska Superligan. Killen som öste in mål i div 1 förra året. Passade själv på att skicka en fråga till denne talangfulle spelare. Nedan är några frågar han svarade på, hela chatten finns på innebandymagazinet.se

Färjestadens poängkung Kim Nilsson!

image91 


David Karlsson frågar:
Tjena! vi är många i sverige som hoppas ni från färjestaden hänger kvar. Hur har ni lyckats gå hela vägen från div 5 till eliten, vad är hemligheten. Lycka till

Kim: Jag började i ettan och har inte varit med hela vägen. Men under min tid har vu fått ett jäkla stöd på läktaren och varit duktiga på att ta upp juniorer till A-laget. Det har blivit någon slags innebandyfeber där alla vill att vi ska vinna.

Top notch frågar:
Vad gör du en helg du är ledig från innebandyn?

Kim: Det beror på hur långt det är till nästa match. Men jag brukar vara med kompisar, bio är aldrig fel. Playstation kan man väl säga också. Brorsan fick Playstation 3 i julklapp så det har blivit en del, haha.

ÄMMA frågar:
Hej!. jag ha ren fråga.gick du på något innebandygymnasium?

Kim: Ja, Kalmar Innebandygymnasium.

Jim frågar:
Att bli årets rookie. Vad skulle det betyda för dig? Vad tror du om dina chanser?

Kim: Ganska svårt. Då måste vi komma ganska långt så man kan visa upp sig mer än bara i seriespelet. Det gäller att producera i slutspelet.

Gustav Levin frågar:
Vilket SSL-lag är roligast respektive tråkigast att möta?Och vilket är svårast att möta?

Kim: Hittills i år tycker jag Storvreta är svårast. AIK och Warberg har också varit svåra, men Storvreta sopade undan benen på oss. Vi har en revansch i Kalmar Sporthall kan jag lugnt säga. Täby är ganska tråkiga att möta med deras tråkiga kontringsspel. De står och fiskar med en gubbe och slänger den på han, men de gör det skickligt.

Demilo frågar:
hej,hur många timmar tränade du på en dag när du va yngre?

Kim: Jag brukade vara ute med grannen Jimmy. Vi spelade alltid innebandy när vi var små. Vi kunde stå i tio timmar på dagarna när vi var lediga. Så det har blivit mängder med timmar.

Kihlle frågar:
Vilken spelare som du mött när du växt upp är du mest imponerad av. Och varför?

Kim: Joel Kanebjörk har jag sett och mött i distriktslaget. Jag har alltid tyckt att han har varit bra och haft respekt för han kan man säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0