Börjar sakna coachandet!

Idag så var jag riktigt sugen på att bli coach igen, det har varit riktigt gött med ett break efter 10 år i rad som tränare för diverse olika innebandylag, ett behöligt break också för det är slitsamt mest psykiskt att lägga 4 dagar i veckan på ett innebandylag och förbereda samt genomföra träningar o matcher och ringa samtal osv. Men det är också kul när man jobbar med en grupp som vill något och framförallt vill bli bättre och utvecklas.
Så nu känner jag suget igen, har bara varit kul att se på innebandy, div 2 eller SSL eller VM det har inte spelat någon roll, bara kul att se de jämna matcherna när det ska avgöras i slutminuterna, det saknar man mest att stå i ett bås vid ställningen 5-5 och kräma ur det sista lilla energin ur sina spelare med positiva ord och få dem att tro det är möjligt att vinna matchen, kanske ta en timeout och toppa upp laget som i bytet gör det avgörande målet, känna adrenalinet när glädjen kommer från hela laget.
Ska i alla fall se mig omkring lite och se om det finns något lag därute i Sverige som kan vara i behov av en tränare som mig, energisk, peppande och spontan, absolut ingen som kan stå i 60 min och analysera med armarna i kors, kan inte förstå hur vissa tränare klarar av det att vara så iskalla och inte ryckas med i matchen.

Om någon har ett bra tips på lag att träna nästa år så skriv gärna ett mail [email protected] eller lägg en kommentar. Har faktiskt sneglat lite på två lag varav ett var ett tips från en kompis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0