DOMARSKANDAL!!!

Som göteborgare (bor ju där) så har man blivit lite påverkad av diverse kamrater och arbetskamrater mm som försöker hjärntvätta en att IFK Göteborg är laget man ska hålla på. Det är ju rätt svårt val när man varit Djurgårdare sedan barnsben. Var därför tvungen att se dem själv live i Lördags mot Malmö FF. Måste säga att spelet inte var någon höjdare men va fan de kämpade och ynglingen Robin Söder nätade före matchklockan hunnit ticka 1 min. Kom på mig själv då man helt plötsligt stod upp och jublade me de andra i hemmapubliken. 2-0 slutade matchen och det var ju ingen direkt höjdare men man fick se lite blod och hårda tag och bua åt Sandkvist i bortalagets kasse.

Onsdag kväll och championsleague på tvn. Kom hem lagom till andra halvlek och hann knappt sätta mig tillrätta när min favorit unge Söder fick 2 chanser och dunkade in 2-1 för IFK. Man mindes tillbaka till 90-talet då hjältarna hett Blomqvist, Erlingmark mm och tänkte att det här kan bli kul med Göteborg vidare i champions league. Hade inte varit fel o se favoriterna Chelsea eller Barcelona live i höst men det får man inte när IFK slarvade i försvaret och Basel fick göra 2-2 och sedan även 3-2 på en felaktig straff. 4-2 kom på en kontring på övertid när IFK dratt upp allt de hade så slutresultatet av dubbelmötet med Basel blev 1-1 hemma i Göteborg och 2-4 i Basel och tack och hej för denna gång.



Robin Söder in action mot Geflei allsvenskan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0