Några fler historier från tjuvlyssnat.se!

Morsan har alltid rätt!

Väntrum, Barnsjukhuset på Akademiska, Uppsala

Pojke ~8 (till kvinna i stolen bredvid): Jag ska operera mig under tungan för jag kan inte slicka. Jag tycker det verkar onödigt, men mamma säger att jag kommer tacka henne när jag blir stor!

Tjejen har potential att bli politiker.

Utanför Sporthuset i Gävle

En ung tjej står och pratar extremt högt i mobiltelefonen.
Tjej ~17: Jag har ALDRIG sagt att du är dum i huvudet!
(Kort paus?)
Tjej ~17: Ja, men igår är väl en jävla skillnad mot idag!

Just därför får du inte gå på konsert!

Bankomatkö, centrala Halmstad

Tjej ~14: Men varför får jag inte gå på konserten?
Pappa ~40 (ganska irriterat): Men jag har ju sagt att jag tycker att du är för ung för att gå!
Tjejen: Men mina vänner får ju gå?
Pappan (mycket irriterat): Nej, du är för ung. Nu har jag sagt nej och nu får det bli så. Vi kan tala om det när vi kommer hem!
Tjejen (högt): Jag är gammal nog att göra dig till morfar, så håll käften!!

Han kanske representerar den odontologiska kyrkan?

Nattåget från Stockholm till Malmö

Två svartrockartjejer, ~15 år, läser Kupé och diskuterar en bild på Göran Hägglund.
Tjej 1: Kolla honom då. Fan, vilken svärmorsdröm!
Tjej 2: Mm? Så där får inte min dotters man se ut alltså!
En stunds tystnad
Tjej 2: Det står nåt om Kristdemokraterna här, är han det eller?
Tjej 1: Va? Nä, han är väl typ tandläkare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0