Tipstävlingen kvalet ssl.

Såhär slutade helgens matcher.
 
2013-03-29   
Warberg IC - FBC Uppsala 3-4
Telge SIBK - Sala Silverstaden IBK 2-5
2013-04-01   
Sala Silverstaden IBK - Telge SIBK 3-3
FBC Uppsala - Warberg IC 3-7
 
Analys. Telge är som väntat borta, jag har i alla fall inte trott på dem i årets kval, inte för att de är ett dåligt lag utan för att de andra kändes starkare. Som det ser ut just nu så skall det mycket till om Uppsala ska missa att gå upp. Kampen om den fina andraplatsen står mellan Warberg och Sala. Jag tror Warberg tar den på grund av att de har hemmaplan i mötet lagen emellan, samt att de sedan har Telge hemma medans Sala ska möta Uppsala borta. Jag är osäker på hur det blir om Warberg slår Sala i sudden och de sedan hamnar på samma slutpoäng, blir det inbördes poängräkningen mellan de två lagen eller går de på målskillnad. Jag har inte 100 koll på det och ifjol när jag frågade tränarna hade de faktiskt inte koll på det heller, ja hade jag själv vart inblandad med mitt lag så hade jag ju tagit reda på det före kvalets början såklart.
 
Tipstävlingen då.
 
David 0p, starkt jobbat måste jag säga.
 
Filipsson 2p
 
Rosten 0p även där.
 
Thorbjörn ville ge oss lite handikapp och missade att tippa de 2 första matcherna men bommade och fick 0p på de två sista.
 
Totalt i tipstävlingen då. Hade visst missat att uppdatera från söndagens matcher omgång 1.
 
Thorbjön 5p ska det givetvis vara hade missat 1p, fy mig. :)
 
Filipsson 3p
 
David 2p
 
Rosten 2p
 
Matchboll Thorbjörn inför sista 2 matcherna, mkt kan hända än och det är ju kul att vi har mer fel än rätt då kval ska vara ovisst.
 
Tipsen i nästa inlägg.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0