Tipstävlingen omgång 11 och 12.

De här matcherna spelas i veckan.
 
2012-12-12   
IBF Älvstranden - Pixbo Wallenstam IBF Se matchinfo
Hovshaga AIF - FBC Kalmarsund Se matchinfo
2012-12-15   
Olofströms IBK - IK SödraDal Se matchinfo
Fröjereds IF - Warberg IC Se matchinfo
FBC Engelholm - Sportlife Kungälvs IBK Se matchinfo
Hovshaga AIF - IBK Vänersborg Se matchinfo
2012-12-16   
FBC Kalmarsund - IBK Vöikers Se matchinfo
 
 
Många viktiga matcher spelas i veckan och flera 6 poängsmatcher.
 
Tippar följande.
 
Match 1. Piraterna vann stort senast mot Olofström, men är det någon match Pixbo vill vinna så är det denna. Skulle inte fårväna mig och gästerna ringer ihop några spelare kan stärka upp laget inför detta derbyt, jag tror det blir en jämn fight. I skrivande stund dagen före matchen har inte Pixbo lagt in någon laguppställning, avdelning mörkning? Tips 5-5
 
Match 2. Även här 2 lag som verkar ganska jämna, mycket svårtippat, hemmaplan är ju alltid en fördel. Tippar ändå oavgjort här också. Tips 4-4.
 
Match 3. Här känns faktiskt bortalaget mer stabila och även om det är lite av "Sydderby" så tror jag på bortaseger här. Tips 3-5.
 
Match 4. Fröjered är ju i desperat poängbehov men det är egentligen inte i denna matchen poängen måste rulla in även om det är välbehövligt. Här räcker tyvärr inte laget till mot Warbergs 3 starka linor. Tips 3-8
 
Match 5. Sportlife började bra som nykomlingar ofta kan göra men nu har förlusterna börjat rulla in och nu behöver de rycka upp sig om de ska motbevisa mig då jag sagt att de kommer åka ur, något jag fortfarande tror även om de gjort det mycket bättre än väntat, ännu en lång resa vilket inte de är vana vid efter att ha spelat i "spårvagnsserien" i många år. Tips 9-3
 
Match 6 Andra matchen på kort tid för Hovshaga men ändå några dagar emellan så de fått vila lite, det tycker jag känner mer optimalt än att inte haft match på länge som i Vänersborg fall där 1 femma spelade i ulaget mot Fröjered (seger 9-6) då Fröjered kom med i princip ett rena u-lag undantaget 1 back på 15 år och en av målvakterna även där 15 år. Ett resultat som jag tycker var bra från Fröjeredshåll faktiskt. Jag tror i alla fall att det är klar fördel för Hovshaga som vart igång och det gäller att Filipsson får igång sitt lag direkt och att de inte är ringrostiga. Tips 6-4
 
Match 7. Kalmarsund mot Vöikers, ja detta Vöikers som jag inte riktigt kan få grepp på om de är bra eller dåliga och de verkar ha en otroligt stor skillnad mellan sin högsta och lägstanivå. Jag tror ändå på hemmalaget som för några dagar tidigare spelat match och är igång. Tips 7-5
 
 
Thorbjörn tippar följande rad.
 
IBF Älvstranden - Pixbo Wallenstam IBK 6-4
Hovshaga AIS - FBC Kalmarsund 4-5
Olofströms IBK - IK SödraDal 2-7
Fröjereds IF - Warbergs IC 4-7
FBC Engelholm - Sporlife Kungälv IBK 8-3
Hovshaga AIS - IBK Vänersborg 5-5
FBC Kalmarsund - IBK Vöikers 7-5
 
 Johan var lite sen att tippa men.
 
Älvstranden - Pixbo 8-3
Hovshaga - Kalmarsund 3-5
Olofström - SödraDal 3-7
Fröjereds IF - Warberg 3-12
Engelholm - Kungälv 0-6
Hovshaga - Vänersborg 4-4
Kalmarsund - Vöikers ?-? Saknas
'

Kommentarer
Postat av: Filip

Nu har du fått fel info David :)

Vår måvakt var 14 år. Sedan spela vi med 3 st 13-åringar plus Olsson och Xim....

Svar: okej en div 1 femma sade det i alla fall. :)
David Karlsson

2012-12-11 @ 11:20:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0