Tippning södra damettan!

Följande matcher spelas i helgen!

2011-10-01


Tvååkers IBK - IBF Älvstranden Se matchinfo
Ale IBF - Östra SK Jönköping Se matchinfo
FBC Kalmarsund - IK SödraDal Se matchinfo
Hovshaga AIF - Olofströms IBK Se matchinfo
2011-10-02


Warberg IC - Pixbo Wallenstam IBF Se matchinfo


Match 1. 2-10 Allt annat än storseger för gästerna är en skräll.

Match 2. 3-5 Tror Östra tar andra raka efter att de premiärvunnit.

Match 3. 4-4 Oavgjort känns det som här.

Match 4. 3-5 Gästerna har fler spetsspelare och det vinner de på.

Match 5. 6-4 Dags för Warberg att leverera nu eller har de fått stora darren i år igen?

Malmö och Fröjered står över nu, varför vet jag inte.

Filipsson tippar följande:

Tvååker - Älvstranden 3-8

Borde vara klasskillnad mellan lagen.

Ale - Östra 4-4


Riktigt svårtippat mellan lag två lag som spelar en division för högt :)

Kalmarsund - Södra dal 4-6


Hemmalaget svek ordentligt i premiären. Bortalaget överaska positivt. Därav tipset. Innan första omgången hade jag tippat tvärtom :)

Hovshaga - Olofström 3-6


Olofström kommer trots en viss omsättning på spelare tillhöra toppen i år. Det kommer inte Hovshaga som kanske kan bjuda lite motstånd tack vare hemmapremiär!?

Warberg - Pixbo 5-2


En av mina favoritföreningar mot en av de föreningar som kommer betydligt längre ned på "gilla" listan. Div III ibland och Elitserien ibland. Oseriöst så det förslår gentemot andra föreningar som blir de som drabbas. Say no more...


Kommentarer
Postat av: Filip

Opps.... Bra om man skriver resultatet också :)



Hovshaga - Olofström 3-6

2011-10-01 @ 08:22:04
Postat av: Stefan

Slutresultaten trillar så sakterliga in.



Ale IBF - Östra SK Jönköping 6-1

FBC Kalmarsund - IK SödraDal 2-4



Kommentar?

2011-10-01 @ 17:49:20
Postat av: David K

Skönt att sätta en spik och ta 3 poäng mot Filipsson med 3-5 segern för Olofström. :) Skräll att Ale vann så stort mot Östra, men man vet ju aldrig om Östra saknade några då de har extrem tunn trupp.

2011-10-01 @ 19:33:21
Postat av: Stefan

Om Östra lämnat kvar några i J-köping vet jag inte men kom iallafall med 15 tjejer till Nödinge.. (2-3 tjejer som satt på bänken hela matchen..)



2011-10-01 @ 20:03:42
Postat av: David K

Stefan om du är involverad i Ale får jag gratulera, hoppas i så fall ni i Ale är bättre på att ta emot bortalag än era grannar i Surte var för det var inte div 1 mässigt utan där blev man inte ens hälsad välkommen, inte konstigt det gick som det gick där.

2011-10-01 @ 21:14:25
Postat av: Stefan

Hehe , jag har "hört talas om detta" ..

Vi gör vårat bästa, och förhoppningsvis kan nog Östra (trots förlusten) intyga att det va en ganska trevlig tillställning idag!

2011-10-01 @ 21:55:42
Postat av: David K

Härligt Stefan. :) Lycka till i serien.

2011-10-02 @ 09:41:50
Postat av: Jonna

Haha David släpp detta. Du vet inte vad som låg bakom just denna gången, men det vet jag, det var inte så varje gång lag kom till oss. Vi har alltid haft ett bra engagemang och arrangemang!



Att du orkar gnälla om det fortfarande! Larvigt om du frågar mig!

2011-10-02 @ 10:27:01
Postat av: David K

Det var inget gnäll alls, bara en enkel jämförelse då de spelar i samma hall (bunker).

2011-10-02 @ 18:00:16
Postat av: Maria

Surte var tyvärr en besvikelse att komma till under flera år, att de haft bra arrangemang kan nog bara de själva säga faktiskt....

2011-10-02 @ 18:25:28
Postat av: ironi

jag tycker inte att surtes arrangemang var varken bra eller dåligt, det blev nog gultljus där:-)

2011-10-02 @ 19:27:55
Postat av: Jonna

Haha, det är div.1 damer kära vänner. Jag skulle kunna rada upp ställen där det var katastrof att komma till..



Maria - jag antar du är rätt bitter på något.. Under de 3 första åren i div.1 hade Surte det bästa arrangemanget, pausunderhållning i alla pauser, även alltid matchenslirare, sargvakter osv.. Men vi fick aldrig det tillbaka i princip någonstans så tillslut kanske eldsjälarna tröttnade!

2011-10-02 @ 20:10:55
Postat av: Fd Ledare

Jag är en fd Ledare och vi har spelat mot Surte IS i Div 1 flera gånger. Minns inte av vi fick något mottagande från någon representant från Surte när vi kom till hallen, vi fick hämta nyckel i vaktmästeriet själva m.m. Vilket jag tycker är dåligt.



Men jag vill plusa för deras arrangemang, pausunderhållning har jag bevittnat flera gånger: uppvisning med radiostyrd helikopter, dans och även en grupp som spelade musik.



En gång körde dom ett intro där dom presenterads samtliga Surtespelare i mikrofon samnt en projektor som visade en stor bild på spelaren, snyggt!



Matchenslirare prisades med en stor maffig blomsterbukett.



Så sluta klaga på Surte nu... Alla försöker väl så gott dom kan!







2011-10-03 @ 16:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0