Inför div 1 mellersta omgång 4.

omgång 4:

2011-10-15


Hässelby SK IBK - IBK Köping Se matchinfo
Örebro SK Söder - Tyresö Trollbäcken IBK Se matchinfo
Hagfors IF - Linköping IBK Se matchinfo
2011-10-16


Södertälje IBK - Skattkärrs IK Se matchinfo
Täby FC - Kristinehamns IBF Se matchinfo
IBK Lockerud Mariestad - Telge SIBK Se matchinfo

Hässelby är ett starkt hemmalag som var otroligt trevligt att komma till då de hade ett imponerande fikabord till oss ledare så det saknar man nu när man inte är tränare, lite fika före matcherna o lite gött snack som det var hos vissa klubbar, tyvärr inte alla.....  Till matchen så tror jag på Hässelby även om Köping kämpade ner Hagfors senast vilket var starkt. Tips. 5-2

Örebro mot TT, Svårt då jag inte sett något av lagen spela men TT har gått bra och Örebro dåligt och bara gjort 4 mål på 3 matcher vilket är ruggigt dåligt. Tips 2-5

Toppmatch i "hålan" som en bloggkollega uttryckte det och Hagfors är en liten håla i skogen där det doftar mkt plast för innebandyn är ju ortens sport och det blir mkt drag på läktarna vilket är kul, de skulle verkligen behöva en ny hall med större läktare och bättre ljus och slippa spela i en trång skolgympahall med väggarna tätt på sargen. Jag har själv faktiskt spelat där emot Hagfors herrlag för några år sedan (och vunnit).
Ifjol har jag för mig att matcherna mellan de två lagen var jämna men Linköping vann i slutet och jag tror de gör det även i år faktiskt. Tips 5-6

Södertälje mot Skattkärr, tror att stockholmarna (förortsborna) kanske har lite mer tekniska spelare o så men Skattkärr är det jobbigt lag att möta och har en bra organisation, när jag såg Södertälje ifjol tyckte jag de med körde full fart utan så mkt taktik och det passar Skattkärr som handen i handsken att utnyttja juniormisstag och ställa om. Tips 2-3

Täby har inte kommit upp i samma nivå som ifjol men de har tappat många bra spelare men nu är det dags att sluta prata om de som inte är kvar utan att de som de har får börja kliva fram och visa vad de kan. Gästerna har ju inte börjat bra och får inga poäng här heller. Tips 7-2

Lockerud mot Telge blir en intressant match, gästerna har börjat riktigt uselt för att förra helgen piska upp Skattkärr ordentligt och hittar Telge självförtroendet och lagspelet från ifjol vinner de detta mötet men gör de inte det får de kanske till och med storpisk. Om Lockerud vill återvända till eliten måste de vinna sina hemmamatcher och inte tappa poäng mot lag som Telge. Tips 5-5 och 6-5 i SD








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0