Karlstad tog 3 poäng och nu är det div1 för Lockerud igen.

Jag hade tippat 5-3 men fick fel då matchen slutade 3-5. Kikar man på den oficiella skottstatistiken (som ibland verkar vara från en helt annan match om man jämför med sina egna anteckningar) så hade Lockerud klart flest skott på mål.

Officiell skott statistik från innebandy.se

Skott på mål: 39-23 (10-9, 16-5, 13-9)

Resultat: 3-5 (0-2, 0-1, 3-2)

Man kan då se att hemmalaget har 16!!! skott i andra o inte gör ett enda sådant är tufft, vi hade även 16 skott mot på mål mot Köping och gjorde bara ett enda och där förlorar man matcher om man inte kan få utdelning, det blir ju även så att motståndarna får enkla kontringar och brukar ju då sätta någon.

Nu är det kört för Lockerud att hänga kvar, de har Örebro kvar hemma, sedan Rönnby borta och Djurgården och Huddinge hemma. Att de tar mer än 6 p finns inte på världskartan. Klarar de sig kvar är det en heroisk insats utöver det vanliga och enligt sed så lovar jag en sargvaktsplats i mariestad nästa år om de fixar det, har ju lovat det många gånger här på bloggen men än så länge har jag inte behövt åka och snickra sarg, hade vart kul faktiskt om det hänt.

För hundrade gången måste jag ändå säga hur patetiskt det är att bara 1 lag åker ur dameliten då vi har 3 kanonbra div 1 lag som vinner var sin div 1, som då ska kvala med ett lag som t ex övik som tar 10 poäng på 23 matcher, pinsamt är bara förnamnet. Samt att man kan helt klara sig utan kval som Karlstad i dagsläget som bara tagit 12 poäng på 23 matcher.


Kommentarer
Postat av: Stefan

Det är dock ganska stor skillnad på Div 1 och elitserien. Jag tror inte att div 1 lagen hänger kvar utan att värva en drös etablerade elitspelare.Jag tycker att det är stor skillnad på både tempo och fysik.

Sen måste jag fråga, karlstad är väl inte ditt favoritlag eller hur. Örebro har mig veterligen 12 pöäng också.

2011-02-19 @ 00:12:28
Postat av: David K

Örebro är nykomling, de gick genom div 1 som nykomling också. Klart man värvar har inte Karlstad och Lockerud värvat då, alla lag värvar ju, förstår inte resonemanget.

2011-02-19 @ 00:19:11
Postat av: David K

Svaret är nej Karlstad är inte mitt favoritlag och inte Lockerud heller, jag är Djurgårdare faktiskt om du nu undrar och håller på dem i alla sporter..

2011-02-19 @ 00:20:10
Postat av: Filip

Så talar en sann "Järnkamin" :)

2011-02-19 @ 11:24:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0