Mitt i veckanomgång!

Därför var det inte någon tipstävling, själv så har jag mkt o göra på jobbet (jobbar i affär) och har heller inte hört något från Filipsson så vi tar nya tag efter jul o nyår.

Dagens matcher var förljande:

2011-12-21


Ale IBF - Pixbo Wallenstam IBF 1-7
Warberg IC - IK SödraDal 4-2
Hovshaga AIF - Fröjereds IF 5-4
FBC Kalmarsund - Östra SK Jönköping 5-2


Kan ju se ett samband att hemmalagen klart har fördel av mitt i veckan match, Ale och Pixbo är ju i princip derby så det är ju inte direkt att Pixbo tar bussen till Ale kan jag tro.

Warberg har kommit tillbaka till toppen, sjukt flax att övriga topplag tagit lite poäng av varandra men nu fick de i alla fall en andra chans då Älvstranden tappade sina 8poängsledning och SödraDal nu fick stryk i toppmatchen ikväll.

Hovshaga och Kalmarsund vinner på hemmaplan i sina matcher.



En annan mindre kul sak är när jag snackade med en av tränarna i Fröjered är att i år verkar lagen i div 1 lagt ner det obligatoriska ledarfikat. Merparten i div 1 mellersta bjöd på fika före matchen (undantaget Hagfors, Farsta och kanske någon mer). Inte så roligt för Fröjered som bjuder på mackor, bullar med kaffe till ALLA ledare i motståndarlagen och speciellt som Hovshaga som blev bjudna i premiären att inte bjuda tillbaka, riktig körpnivå faktiskt måste jag säga. Sedan har jag ältat det många gånger förr att jag tycker det hör till god ton att man har någon form av matchvärd som kan visa bortalagen vart de ska byta om osv, kommer ihåg många matcher där det var mycket trevliga folk som tog emot en, Pixbo borta till exempel, Skattkärr, Hässelby mm.

Det står också i svenskans tjocka pärm med matcharrangemang i förbundsserien, kan vi inte alla hjälpas åt att göra innebandyn mer proffsig än såhär?

Dock stor credit till Malmhaug som bjöd på frukt till spelarna. har för mig att vi i FIF bjöd motståndarna på fruktkorg ifjol via en sponsor, är osäker på om det är så i år. I fotbollen ända ner i div 6 är det ofta en oskriven regel att bjuda på en back dricka, ofta även i pojklag o reserv med. Varför kan inte innebandyn bättre.

Tillsammans blir vi bättre, om alla gör lite så blir det bra i det stora hela.






Kommentarer
Postat av: ...

Håller givetvis med om att det ska vara bra arrangemang för att få mer publik till innebandyn. HAIF har annars ett bra arrangemang, dock inte konstigt att det påverkas i juletider plus att det är vardagsmatch. Att man hamnade i fel omkläde handlade om träningar innan matchen (vardag). Känns som att fokus är fel när man klagar på en saknad kopp kaffe efter en förlust...eller?. Förövrigt kul att följa tipsen :)

2011-12-22 @ 00:54:08
Postat av: David K

Nej du där har du fel, ingen har sagt något om förlusten det har du själv hittat på. Nu får du nog läsa texten igen tror jag. Vad jag hörde så var det en jämn match som kunde gått åt vilket håll som helst o nu vann ni så grattis. Man bjuder tillbaka det är enkel hyfs tycker jag.

2011-12-22 @ 08:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0