Fröjered premiärvann mot Fagerhult!

Siffrorna blev 8-1 och det är ju rätt väntat när ett div 1 lag möter div 2 lag. Undertecknad såg period 1 och det var ju typisk augustimatch, lite studspassar här o där o lite trubbel i bollmottagningarna för båda lagen. Kul att se att Fröjereds ungdomslina skapade mkt tryck och jobbade på hårt och även att nyförvärvet från Tibro (osäker på namnet) visade sig mkt taggad o slet bra. Moa Schönning drog in ett bra skott till 1-0 och hon visade upp en fin teknik och bollkänsla, kanske hon får sitt stora div 1 genombrott i år, jag tror det i alla fall.

Bowenius gjorde comback i kassen efter 1 års utlandsresa och hade inte mkt att göra det jag såg. Nytt spelsätt såg jag också, lite väl defensivt mot ett div 2 lag tyckte jag men det blir nog bättre när alla kommit in i det såklart. Får hoppas Lockerudmatchen blir av på Tisdag det blir en värdemätare direkt.

Det var också speciellt kul att se Sanna Lundgren tillbaka efter sin knäskada och hon såg mkt spelsugen ut och bjöd på sina hemmagjorda dragningar och även om det såg lite ringrostigt ut efter så långt uppehåll så är jag ändå imponerad. Sanna kan bli hur bra som helst, bara hon själv sätter gränserna.

Kommentarer
Postat av: Micke

Hej David!



Nu när du inte finns i båset nästkommande säsong skulle det inte vara kul om du tog tag i bevakningen av damserierna i bloggform. Skulle vara kul med någon som inte är så himla partisk tog tag i serierna och tyckte till??

2011-08-11 @ 16:30:16
Postat av: David K

Kan ju såklart ge synpunkter på det jag ser o hör men att åka runt o skriva blogg som jag gjorde i div 2 hinner jag inte med 2 små barn o grejer, men de matcher jag ser skriver jag självklart om. Men såklart får man en inbjudan så kanske man kan prioritera någon match extra. Tänkte även följa Mullsjö en del i år.

2011-08-11 @ 19:17:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0