Skrällhelg i div 1 södra!

2 för mig stora skrällar i södra div 1 var att Warberg fick stryk av Älvstranden med 5-3. Lagen möttes för ca 1 månad sedan i träningsmatch då vann Warberg med 13-5 har jag för mig, att sedan få stryk nu hemma fanns ju inte på världskartan. Vad har hänt med Warberg, som spöade oss enkelt, har de tränat för hårt så tjejerna har tunga ben, eller chansade Curt med att köra lite tyngre för att få effekt lite senare i serien och ändå vinna de första matcherna, i så fall gick inte den chansningen hem, det kan vara kört redan nu att hinna ifatt de andra topplagen för inte bara måste Wic vinna själva mot alla topplagen, de måste dessutom ha lite flyt att de andra tappar. Men serien är fortfarande lång och södra är en bra serie (som alla div 1 serierna) och många lag kan ta poäng av varandra.

Det såg man ju inte minst när Pixbo var 1!!!!!!!!!!!!!!! sekund att slå Jönköping IK, men Jik satte bollen 19:59 och snodde även åt sig extrapoängen i sudden via firma Didriksson/Anteryd, om jag får gissa så säger jag Anteryd fick boll vid högra sidan ungefär 3 meter ovanför mittplan och drog en diagonalare som Didriksson drog till direkt, rätta mig gärna om jag har fel.. :)

Pixbo är ett lag jag gillar så jag är inte överraskad att de är nära o slå serieledarna inför omgången JIK, de har bra rörelse och ungdomlig entusiasm, däremot är de lite sådär bakåt ibland. :)

Östra slog Vänersborg med uddamålet och som nykomling har de tagit 9 av 12 poäng och det är starkt. Vänersborg sumpade chansen att kvittera genom att en av ledarna fick en utvisning för protest, känns kanske inte helt hundra att göra det i ett sådant läge av matchen med 1,17  kvar och underläge, varför inte bita ihop och ta det efter matchen då, men vad vet jag, alla kan väl få tokspelet jag om någon vet ju även om jag hittils aldrig fått en utvisning men det kommer nog någon gång det med. :)

Ser man ändå på Södra serien så vann lagen denna omgången med mest 2 mål, snacka om att södra div 1 är ett genomtät serie med jämna matcher, riktigt kul serie där alla omgångar känns ovissa och där favoriterna Warberg, Jik och IBF Gbg redan tappat poäng.

I mellersta var även det en tät omgång förutom att Skattkärr vann med 7-1 mot Hammarby. förutom den var det en 2måls seger för Telge och sedan uddamålssegrar och oavgjort, snacka om rolig serie, det kommer troligtvis vara en 6-7 lag som slåss om att hänga kvar och förmodligen kommer det inte avgöras förrän i slutomgångarna. Tycker återigen det är lite trist att lag som kommer ta över 25 poäng kanske åker ur, men jag orkar inte skriva mer om det nu. Nu är det 18 omgångar kvar man ska njuta av först, sen ser vi vad som händer.


Sist men inte minst, FARSTA, VAD SYSSLAR NI MED, vet ni inte att i div 1 ska man ida rapportera (vi gör även det i div 3 med ulaget), ryck upp er nu för fan, ni är i div 1 nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0