Träningsmatch mellan Vänersborg och Skattskärr!

Var och såg den matchen igår mellan mitt gamla lag och Skattskärr. Det är alltid lite speciellt att se lag man själv tränat från läktaren, vet att det blir samma med Lerum, man har väldigt höga tankar och förväntar sig att alla ens spelare ska spela som de gjort när de varit som bäst, vilket såklart inte alltid går, man kan ju inte vara på topp varje gång. Jag tycker att Vänersborg verkligen saknar Rebecka Melkersson och Maria Pettersson, det kommer kännas i år, framåt så var det kul att se Michelle Linnhart men hon fick tyvärr utgå pga skada men hoppas hon är tillbaka snart, hon spelade ju inte förra året men var med några träningar så att hon är bra vet jag ju redan. Sofie fick chansen i målet och räddade flera svåra skott, bästa utespelare var Ximena tätt följd av Marre.

Maria Olsson var som vanligt också bra och det är sådana spelare man lätt glömmer av, de som alltid är bra. Spelmässigt kändes det lite som om det gamla spelet från före min tid var tillbaka, vill inte gå in mer på det men några saker jag tjatade mkt om saknades igår men det är ju bara träningsmatch och tidigt på året, samt att några spelare har bytt positioner. Om jag ska vara ärlig vilket jag alltid är så måste vänersborg höja sig avsevärt om de ska blanda sig i topp 3 striden i år och det tror jag också de kommer göra då det är långt kvar till serien.

Skattskärr spelade ungefär som vanligt, tight bakåt och hade ett bra lagspel, det blir en tuff premiär för oss helt klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0