Göteborg cup dag 1 & besök av Lars-Kristerz.

Dag 1 började riktigt bra, själv missade jag de första 2 matcherna på grund av jobb men enligt rapporterna så var det inget snack om saken i match 1, hela 4-0 slutade matchen (1x22 min) som lätt kunde slutat med dubbla siffrorna.

Match 2 blev en jämnare historia med 2-0 ledning tills sista sekunden då motståndarna slog in 1-2 reducering på en högklubba enligt vbg tjejerna, domarna godkände målet (mycket för att det inte var matchavgörande) så matchen slutade 2-1.

I match 3 mötte vi Bro IK från Stockholmsområdet, ett lag som jag stött på när jag tränat herrlag och även mött när jag själv spelade. Det har alltid blivit förlust mot Bro IKs herrlag som är ett bra div 3 lag eller i alla fall var det då men damerna från 08-området fick åka hem till Stockholm med just en 0-8 i baken. Personligen var det riktigt kul att stå i ett bås igen och få vara med och vinna, även om motståndet inte var det bästa direkt så var det kul att se laget i matchsituation. Unga målvakten Sofie Karlsson fick hålla nollan i vad jag tror var sin A-lagsdebut, rätta mig gärna om jag har fel och det var kul för hon fick en del att göra i början av matchen och gjorde det bra. Riktigt bra också att göra 8 mål på 22 minuters rullande tid, skulle tippa på att vi sköt ca 16 skott på mål och några i täck och utanför så riktigt bra utdelning. Nu siktar vi på att vinna gruppen och förhoppningsvis få sovmorgon på söndag och en på pappret enklare slutspelsmatch.

Följ gärna laget och skrik lite på oss från läktarna om ni är i Göteborg.

En anna kul grej är att på jobbet så fyllde min chef Carina år och utanför vår butik på Överby stod Lars-Khristerz och spelade lite dansbandslåtar. Såklart körde de sin "Carina" så jag köpte den och fick den signerad av bandet så det blir en kul present från oss i butiken till vår chef. En annan kul grej är att efter spelningen kom Peter (Sångaren i videon på länken) och köpte 2 par skor av mig, det var kul att hjälpa honom och han köpte faktiskt ett par som jag rekommenderade honom. :)

http://www.youtube.com/watch?v=iXmNAC8VbT0

Måste ändå säga att låten är riktigt klatchig, har inte hört den så mycket förut men nu börjar jag gilla den, jaja jag bjuder på den, haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0