Förändringar i laget till Björnslaget.

Våra Norska spelare Anders Strömsborg och Kim Trogstad får tyvärr inte spela med oss för sin klubb Sveiva, att de stoppar Anders kan jag förstå för han behöver dem ju i träningmatch samma helg men med tanke på att de har 3 målvakter i a-laget där alla är mycket bra så hade det ju varit perfekt för Sveiva att låta Kim som inte stod någon elitmatch förra året få värdefull rutin med minst 3 bra matcher. Jag tror det hade gett honom mycket för han är ju ung och behöver matchträning och Kim är också en "cup-målvakt" (bra på straffar och en megahög högstanivå) som helt klart skulle varit bra för oss, men det är Sveivas förlust mest och det borde dem tänkt på men dem bestämmer ju spelarna har ju kontakt så det är inget att snacka om.

Marcus Högeteg
fick heller inte vara med för Elfhög och det köper inte jag, Marcus har gett den klubben otroligt mycket under ca 10 års tid och öst in mål och bla gett Elfhögs spelare bra rabatter på Stadium där han jobbade under några år men då sade några i Elfhög (enligt Marcus) att han inte fick vara med och lira i deras b-lag i år om han spelade cupen med oss, detta är rent ut sagt sandlådenivå och jag hoppas den eller dem som bestämde det läser detta och skäms, man spelar innebandy för det är kul glöm aldrig det. Hade jag varit Marcus hade jag bett hela Elfhög dra åt helvete och spelat i Vänersborgs b-lag eller med Hjärtums ibk, men jag respekterar Marcus beslut och förstår att han inte vill stöta sig med någon, absolut inga hard feelings från vårt håll även om vi i laget  och alla jag snackat med skrattar åt Elfhögs agerande, sådant kommer helt klart slå tillbaka det gör det alltid förr eller senare när Elfhög behöver hjälp med något. Marcus kommer alltid vara välkommen att lira med oss i framtiden när han känner för det, det kommer ju fler cuper.

Vi har fixar ersättare och Presenterar först ur vår målvakt med anknytning till ovan nämda Elfhög (de kommer inte kunna stoppa honom) där han stod en säsong när klubben vann div 4, Mikael Genter som bor i Göteborg och inte spelar med någon klubb just nu, Mikael är en go kille (även om han är sthlmare) som har en otroligt bra kapacitet att spika igen, ska bli kul att se honom in action, Mikael har bl a spelat för Älvstranden & IBK Vänersborg och några stockholmsklubbar.

Mattias Eriksson är också klar, han spelade förra året i laget jag tränade ovan nämda Sveiva IBK (norska Elitserien) där Mattias mest spelade back, men även gjorde några matcher som center. Mattias löpstyrka kommer vi dra mycket nytta av.

Robert Johansson är också klar, spelade förra säsongen med IBK Alingsås i div 1 och gjorde det bra (enligt vad jag hört) jag såg honom bara 1 match när vi i Sveiva spelade en träningsmatch mot Alingsås och vann med 6-4, men efter att ha spelat 2 säsonger med Robban så är jag övertygad om att han kommer göra bra ifrån sig. Robert kan spela på alla positioner och det är enormt värdefullt.

Vi saknar fortfarande ett par spelare men det hoppas jag ska vara klart tisdag/onsdag. Mer följer inom kort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0