Tips SSL Dam

Då är det dags att tippa hur SSL dam slutar då.
 
 
1. Kais Mora (med sådan bred och spetsad trupp vinner de serien, tror att de torskar finalen som vanligt då de inte har den bästa coachen för jag tycker att genom åren har de tappat mkt i slutet när det ska avgöras.
2. Rönnby (Bra lag och många vinnarskallar som jag tror vinner sm-guldet).
3. Djurgården (mitt favoritlag då jag är djurgårdare i alla sporter, men för tunn trupp i år)
4. Endre (några riktigt vassa spelare men det slutar här och i semi.
5. IKSU (gjorde ett dåligt år ifjol men fått tillbaka lite spelare och några nya bra, de översta 5 lagen kommer rycka ifrån resterande).
6. Pixbo (de kommer hamna här men ut i kvarten, de har inte mer att komma med tycker jag).
7. Täby (många av tjejerna från Hässelby har gått hit och de får ett bra lag i år, håller extra på dem i år)
8. Dalen (tappar lite emot ifjol men når ändå slutspel)
9. Karlstad (är inte bättre än såhär, spelar tufft spel men har för få spetsspelare att nå slutspel tycker jag)
10. Huddinge (saknar också spetsspelare så blir runt denna placeringen tror jag.
11. Uppsala (har några vassa spelare men tror det jobbiga andraåret blir jobbigt.
12. Telge (nykomlingsentusiasm gör att de slipper kvala och att de 2 sista lagen är så bedrövligt dåliga i år.
13. Falun (tappat för många bra spelare och kanske några fd elitspelare kan göra comeback och rädda de till kval, om inte så blir det toksist.
14. Jönköping (Värvat mkt mediokra div 1 spelare från lag som åkt ur div 1 skrämmer inte mig i alla fall, har kanske 5-6 utespelare som håller i SSL och de kan väl omöjligt själva vilja spela i SSL med så dålig trupp. 
 
 
Ja vi får se i mars hur mkt koll jag hade. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0