Märklig skada..

Jag har genom åren haft "tur" om man nu kan säga det och inte blivit skadad så mycket. Hade en säsong grymt ont i ryggen, men var nog rätt mycket mitt eget fel. Det var runt 2000 så jag och Kim C skulle spela med Horsby som var nykomlingar i gamla div 2 (div1 numera) och vi båda skulle pendla från Vänersborg/Trollhättan till Herrljunga och spela.

Försäsongen gick jättebra och jag har nog inte vart bättre tränad någon gång då jag och Kiwi körde mkt intervaller hela sommaren. Men när jag och Kim efter träningarna utan att stretcha bara satte oss i bilen och åkte direkt de 6-7 milen i bil så fick jag något djurisk ont i ryggen och fick pausa från all innebandy den säsongen, har för mig att jag kanske spelade lite på vårkanten. Efter det så har jag försökt att stretcha lite i alla fall även om jag kan bli bättre på det.

Jag åkte också på några ögonskador så det är därför jag har spelat med innebandyglasögon i ett antal år, inte för att försöka va cool eller sticka ut. Fick en boll i ögat på träningen med Smedan för många år sedan och den sved ordentligt samt även ett skott i någon annan match men det som gjorde mest ont var när jag spelade i Noltorp och samma gång tränade damlaget i div 2 i samma klubb så hade vi först herrmatch och vi mötte Mullsjö och en av deras spelare drog iväg ett dragskott och eftersvingen träffade mitt öga då jag gick ner för att täcka skottet, det ironiska är att det var ca 1 sekund kvar av perioden när han sköt så troligtvis hade han ändå inte gjort mål men sådant har man inte järnkoll på när man spelar utan alla skott ska täckas. Det var en olyckshändelse och Mullsjöspelare som är en otroligt trevlig man kollade direkt hur det gick för han kände att det blev en jävla smäll. Ont som f..gjorde det i alla fall och jag fick coacha damlaget med ett blått, guld´svart öga, tyvärr förlorade vi mot Mariedals damer som vann serien med 3-2 med damlaget, hur herrmatchen slutade kommer jag inte ihåg.

Efter den incidenten spelar jag alltid med glasögon, de nya är ju mycket bra och immar inte som de första modellerna jag köpte för de var jobbiga att spela med.

Nu så för ca 1 vecka sedan så vaknade jag med jättevärk i handen (vänster som tur är) känns ungefär som om jag slagit näven i väggen, otroligt märkligt då jag måste sovit på handen. Kunde i alla fall få tillbaka styrkan lite och spela innebandy men det var inte alls optimalt, det blev mkt bättre men i fredags hände samma sak igen, mkt märkligt alltså. Idag söndag känns det bättre och jag hoppas kunna spela lite innebandy ikväll, i mullsjö eller ute på rinken i Tidaholm där vi har en jättefin tennisbana med höga staket så inte bollen åker över och en sarg samt ett bra plastgolv. Helt perfekt måste jag säga.

Är det någon som kan ge tips på hur jag snabbare blir bra i handen så är jag tacksam :)

Kommentarer
Postat av: Mr x

Gällande handen...provat att gå till läkare?

Svar: Grejen är den att när det hände första gången så gick det över undan för undan så det var nästan bra och nu i förrgår blev det samma sak igen och det har släppt lite igen så ska avvakta tills imorgon, det är ju inte så att man får en röntgen direkt utan oftast i svensk sjukvård blir man ju hemskickad med irpen. Hoppas det går över i alla fall.
David Karlsson

2014-07-27 @ 21:51:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0