DM slutade såhär!

Fröjered vann över Lockerud, exakt hur de slutade har jag inte koll på men hörde att det stod 13-8 eller något sådant, kanske inte direkt målvakterna som blev matchens lirare om jag får tippa, men kul för publiken.
 
Herrklassens semifinaler blev jämna, Stöpen som jag tycker imponerade hade 3-1 ledning men tappade den och föll med 4-3 mot Fagerhult.
 
Halna slot ut Skövde på straffar och i finalen vann Halna mot Fagerhult. Ska sägas att Fagerhult inte kom med sitt allsvenska lag utan ett u(jas) lag.
 
 

Kommentarer
Postat av: DM

DM har blivit en katastrof sedan de tog bort "cupspelet" för många år sedan som var en följetong under säsongen. Återgå till att spela som bl.a Småland fortfarande gör eller hur svenska cupen i fotboll fungerar med matcher med jämna mellanrum under säsongen.

Som det är nu när inga av de bättre föreningarna är med så kan det lika gärna läggas ner. Att Fagerhults juniorlag går till final mot andra A-lag visar kvalitén på föreningarna som är där.

Tänk om och gör rätt för en gång skull VIBF!

Svar: jag tycker du har totalt fel, jag kommer ihåg förr att alla lag sket i DM för alla fokuserade på serien. har du glömt det`? Man kan göra det mer intressant samt att lägga det en helg före och ha lite priser mer än bara en pokal och så.
David Karlsson

2013-09-08 @ 18:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0