Guld i Göteborg cup!

Sista dagen började med kvartsfinal emot Lugi från Lund, skulle tippa på ett div 2 lag, vi vann med 2-0 men spelet stämde inte direkt men ändå skönt att vinna, de hade en i stolpen med ca minuten kvar, hade de gjort 1-2 där så hade det kunnat bli darr.
 
Semi blev mot Sportlife Kungälv som chockade oss och dunkade rent ut sagt in 1-0 efter 8 sekunder, som om inte det vore ett "Wake up call" så gjorde de även 2-0 efter ca 1.40. Det positiva med det var att det var mycket kvar av matchen så det fanns tid att hämta ikapp. Vi började hitta rätt offensivt och Jennifer Stålhult visade vägen med ett Solomål och sedan även en frislagsbågning samt att vi däremellan kvitterade så hade vi vänt före pausen om jag kommer ihåg rätt. Kungälv gjorde 3-3 och vi 4-3. Med ca 1 minut kvar så kvitterade Kungälv och visade stark moral att tro på sig själva och inte ge upp. Sudden blev det och där kunde vi i vårt andra anfall göra 5-4 via inspel i slottet och där hade backen Lisa Eskils dykt upp och gjorde mål. Kungälv var riktigt bra måste jag säga, klasser bättre än Huskvarna som ska spela div 1 i höst t ex.
 
I finalen väntade sedan Täby, ett lag som hade dubblat med flertalet spelare även i dam jr 18 klassen vilket nog märktes av lite då de inte orkade/(ville) spela sin högpress som de lyckades så bra med i jr finalen då de krossade Lillån totalt. Vår plan var att spela disciplinerat samt rulla boll och trötta ut dem samt kontra då det blir stora ytor när ett lag pressar. Så blev det inte direkt då de inte gick på högpress men vi spelade ändå bra bollrull, måste säga att ett utomordentligt och neutralt matchreferat finns på länken nedan samt lite bilder mm från finalen, mycket proffsigt av Backadalen som skötte turneringen riktigt bra.
 
Vi vann matchen i alla fall med 3-1 där matchens delikatess var när hypersnabba Sara Bengtsson bröt och löpte emellan 2 backar och tryckte in sitt mål i krysset samtidigt som hon fick tacklingen, men den kändes mindre när hon såg bollen gå i mål, riktigt kul att hon fick krydda finalen med ett så fint mål då hon bara växte hela turneringen tycke jag. Den tjejen kommer ha en stor innebandyframtid är jag säker på.
 
Backadalens matchreferat från finalen nedan.
 
http://www.proteamonline.se/customers/news_show.asp?Id=1438&NewsId=285945
 
Vill också berömma Göteborgs innebandyförbunds domare som var riktigt bra, även ett västgötapar såg jag döma en final, Ragnevi och Andersson som också var bra. Nivån hos samtliga domarpar var väldigt bra och jag hörde faktiskt inte i någon match några direkta protester och det är väldigt ovanligt.
 
Avslutningsvis vill jag tacka Hässelby för jag fick vara med, det var verkligen kul att vara med er i helgens turnering.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0