Tipstävlingen med hängmatcher!

2 hängmatcher spelas i veckan, hoppas mina tipskollegor hinner tippa annars stryker jag matcherna från tävlingen.
2013-01-05   
IBK Vänersborg - IBK Vöikers Se matchinfo
2013-01-07   
Sportlife Kungälvs IBK - Warberg IC Se matchinfo
 
 
Jag skriver ändå lite om de här. Måste säga att jag skaffat ny dator och tycker inte om att skriva på bärbara så det kan säkert bli en del "stavfel" så ni får ha överseende.
 
Match 1. Vänersborg har på 3 möten torskat 3 mot detta laget även om de hette Inglestad/Växjö förut och vad talar för att de ska vinna nu om de inte gjort det på de 3 förra försöken. Jag kan egentligen inte komma på något vettigt faktiskt så jag tror helt enkelt att Vöikers inte passar "Red Stars" något vidare även om brudarna är starka i "Vänersborgen" (som jag kallade idrottshuset när jag va tränare där) så tror jag på traditionens makt här. Även om jag tror Vänersborg är ett spelmässigt bättre lag så tippar jag bortaseger. Tips 3-5
 
Match 2. Warberg borde vinna ganska lätt här, de har 3 ruggigt bra femmor och allt handlar väl om deras inställning till matchen, tror de är lite innebandysugna nu efter ett uppehåll och hemmlaget har många förluster i rad. Tips 1-13
 
Thorbjörn skriver följande om matcherna.
 
Här kommer min rad:
 
Match 1: 6-4 Dags för Vänersborg att besegra sina demoner från Växjö, skall erkänna att jag hade tänkt tippa på Vöikers p,g,a dom senaste årens resultat mellan lagen. Men när nu David redan hade tippat på Vöikers så tar jag självklart Vänersborg som jag tycker är ett bättre lag. Har Philipsson lärt sig sin läxa månne tro?
 
Match 2: 2-10 Inte ens om Kungälv lyckas flytta in Bohus fästning i Mimershallen och placerar den framför eget mål skulle dom hålla tätt mot Warberg. Nää Warberg bättre i allt.
 
Johan tippar 3-6 i match 1 och 8-5 i match 2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0