Tipstävlingen omgång 17.

Helgen bjuder på 3 matcher där jag ser match nr 2 som "helgens match".
 
2013-02-09   
IBF Älvstranden - IBK Vöikers Se matchinfo
IBK Vänersborg - Olofströms IBK Se matchinfo
2013-02-11   
Sportlife Kungälvs IBK - FBC Kalmarsund Se matchinfo
 
 
Lite om matcherna då.
 
Match 1. Piraterna har väl i praktiken inte så mkt att spela för men de vill nog ändå visa de tappra som kikar på dem att de kan lira en bra innebandy. Vöikers kommer vara sjukt taggade och de behöver poängen, dock är det inte jättelätt att spela på parketten om man inte är van, för de har väl inte lagt om golvet till matta i Lundbystrand 1 än va? Jag har inte varit där på något år så är lite osäker. Tips 5-4.
 
Match 2. En oerhört viktig match faktiskt. Förlorar Vänersborg denna blir det nästan omöjligt att klara sig kvar skulle jag faktiskt säga. Jag ringde upp Filipsson, tränare i Vänersborg "Red Stars" och tillika min efterträdare för att höra hans tankar, fick dock inte tag i honom på hela dagen utan fick tag i den mycket sympatiske Joakim Carlborg som är med i ledarstaben sedan en tid tillbaka.
 
David. -Det börjar bli dags för en seger, eller vad säger du?
 
Joakim - Det finns inget annat!!!
 
David. Hur är läget i laget just nu utan att avslöja för mkt?
 
Joakim. - Jo de e lite spänt eftersom vi inte har vart fulltaligt på träningarna, men de avslutades idag med fullt manskap.
 
David. Jag tycker att ni såg heta ut mot Fröjered i de 2 perioderna jag såg er men ni såg även trötta ut, hur är fysiska statusen på laget, orkar ni 3 perioder?
 
Joakim  - Jo men misstagen tog ikapp oss då o sen blev vi låsta. Idag visade tjejerna riktig fysiskt kamp på träningen . Idag va tjejerna heta o hoppas att de fortsätter så imorrn. Nej orken e de inget fel på om man fokuserar på rätta saker o låter bollen göra jobbet.
 
David. - Jag tycker ni har flera i laget som vet hur man gör mål, varför gör ni så lite mål, inte ens 4 mål i snitt per match vilket är minst i hela serien, det tycker jag är på tok för lite, vad tycker du om det?
 
Joakim. - Vi tar för få avslut och sen har självförtroendet sviktat.
 
David. Ni får lycka till ,jag tror ni vinner med 6-3 i helgen, vad tippar du?
 
Joakim. - Jag tror på 6-2 till oss, Sofie o Hanna har vart riktigt bra i veckan. Så dom målen dom får e bara slumpmål men sen fixar vi resten o tjejerna gör en grym kämpar insats:)
 
 
Match 3. Ja här får Kungälv det svårt, men de hänger nog hyggligt med för de brukar inte förlora stort men jag tror inte de tar poäng här. Ska de hänga kvar måste de ta 3p här, inget snack om det. Tips 3-6
 
 
Thorbjörns tips nedan.
 
Älvstranden - Vöikers 6-4
Vänersborg - Olofström 4-5
Kungälv - Kalmarsund 5-4
 
Johans tips.
 
Älvstranden - Vöikers 5-2
Vänersborg - Olofström 6-2
Kungälv - Kalmarsund 4-3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0