Mullsjö vann derbyt och skickade JIK ur serien?

Njae riktigt avgjort är det inte och JIK har rest sig på 9 några gånger förr men, JIK har några få spelare som är bra, men som lag har de inte mycket att komma med tycker jag. Deras målvakt var utan tvekan för mig deras bästa spelare, men i övrigt bör de höja sig avsevärt. Har man inte tagit en enda 3poängare efter mer än halva serien är man jävligt illa ute såklart. Men jag ser inte ens något att bygga på om jag ska vara ärlig, att dessutom dra på sig skitutvisningar i ett tätt derby är inte jättesmart heller.
 
Men som ett derby ändå är så lyckades JIK skaka lite nerv i matchen även om de var sämre än Mullsjö så lyckades inte hemmalaget sätta bollen i sitt 2 mot 1 läge där Gillek serverade sin kedjekompis som bara behövde sätta bollen i öppen kasse men missade, i anfallet efter så blev det 2-3 för JIK istället för 4-1 till Mullsjö. JIK fick en gyllene chans att sätta 3-3 men skottet gick utanför och Mais vann 3p. Klarar sig JIK kvar ska jag köpa en matchtröja med JIK på det lovar jag.
 
Publiken var riktigt med på noterna, Jag hade lyckats att få min sittplats brevid killen med stora trumman mitt i den 10 faldiga "Blue farmers" klacken, kan jämföras med vår Oden United klack som var ca 10 pers sist också. Inte så tokigt av vår klack då vi spelar i div 2 och mais i SSL. Jag tog ståplats efter 1a perioden då jag blev döv av trummandet, är för gammal för att stå i klack. :) 1750 personer skapade riktigt bra stämning, även JIK sektionen med ca 200 pers hördes då o då.
 
Matchen slutade 3-2 och Mullsjö hänger på tåget och har häng på 5e platsen, är väl 6a nu om jag räknade rätt.
 
Mycket kul att se på SSL, är otroligt imponerad av de rutinerade domarna, ser det dem ska se och är tydliga för alla parter vad som gäller, jag hoppas att våra domare i div 2 är och kikar lite matcher live i SSL för att se hur domarna jobbar, det är enorm skillnad vilket det givetvis även är på spelarna men när vi som spelare/tränare vill se och lära borde även domarna göra det tycker jag. Råsbrink/Walkert var klockrena måste jag säga, grymt bra jobbat.
 
Hörde att Lime/Holmgren var där och kikade, kul att de satsar och hoppas för deras skull de får döma div 1, dock kommer de vara mkt saknade av oss div 2 lag här. Synd det inte är fler domarpar som har ambitionen att vilja uppåt, tyvärr är det ont om domare i vårt distrikt och vi har en otroligt hög medelålder och risken finns att vi får stor domarbrist om något år när många är en bra bit över 40 och även över 50 på vissa håll i div 2.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0