Comeback i Göteborg cup!

2010 var jag med o coachade Vänersborgs innebandydamer för första gången och det gick rätt okej, vi tog silvret då vi åkte på pisk mot dåvarande Elitserielaget Skellefteå vilka FUSKADE och hade med sig spelare från Engelholm som mer eller mindre provtränade med dem i cupen, medans våra egna nyförvärv fick sitta på läktaren och inte spela med sin nya klubb, vilket förbundet inte gett oss dispens för trots att jag försökt få det. Personligen tycker jag att skriver man över nya spelare 1 maj borde de bli spelklara direkt så de får vara med och spela cuper efter säsongen. Vilket Skellefteå sket i helt enkelt. Men ändå en kul turnering måste jag säga, vi fick vårt guld några månader senare när vi smiskade allt och alla i Björnslaget och även vann DM där vi i finalen slog Fröjered.
 
Nu ska jag göra comeback som gästcoach eller vad man kan kalla det i ett lag, håller det hemligt än men det är ett damlag kan jag säga. Mer om det och hur det går i cupen på bloggen senare. Kanske blir det så att mycket går i lås och jag tränar det laget i höst, eller kanske istället ett helt annat lag, eller kanske blir det ännu ett år utan något uppdrag, den som lever får se. En sak är säker att jag hoppar inte på något utan att jag får tag i ett minst lika bra civilt jobb som jag har idag, man är ju inte 25 år och singel längre om man säger så.
 
Har sett lite på silly season att många lag rustar upp på damsidan i SSL, tror Sala måste presentera lite nytt snart om de ska ha någon som helst chans, även JIK har inte kommit med något än utan där ser det mycket tunt ut i dagsläget, om de nu ska nå slutspel vilket de "snackat" om i pressen gäller det att kunna leverera spelare också. De har heller inte presenterat någon ledarstab officiellt än, Täby ska visst ha fått nya tränare men jag kan inte hitta någon artikel om vilka de är och varför skriva något på sin hemsida, det är väl onödigt? Hemsideinformation på damsidorna är ingen höjdare faktiskt.
Hur det är med Djurgårdens innebandydamer har jag dålig koll på, har de råd att vara med nästa år?
 
Rönnby har gjort 2 bra värvningar av Hagforstöserna som kan göra en del poäng i div 1, bra värvningar känns det som. Pixbo har också gått bra på silly season, de underpresterade ju otroligt mycket ifjol och det var väl både en kombination av spelarnas, ledarstabens jobb samt sportgruppens för deras trupp kändes inte så vass faktiskt även om de borde presterat bättre, spännande att se om de kan leverera i år när de får in bra spelare.
 
Ryktas om att nykomlingen Uppsala har många krokar ute, men inte hört så mycket mer än så.

Kommentarer
Postat av: Stefan

Nu när GBG Cup har startat får du släppa bomben David!

Vilket lag "gästcoachar" du i ??

Svar: okej då, får väl göra det. :) Kommer säkert möta er ska du se. :)
David Karlsson

2013-05-09 @ 20:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0