Trender runt om i innebandyn!

Det är alltid kul att sitta och kolla lite på resultat från olika serier. Jag brukar följa div 1 västra götaland där Lerum, Alingsås med flera spelar.
 
Har sett en tydlig trend där och det är att Lidköping har problem i 3e perioden, ledning 2-1 inför sista blir stryk 4-2 idag och senast fick de smisk med hela 6-1 i sista perioden mot Stenungsund hemma, i premiären mot Pixbo 5-2 i sista, mot Sjöstad 3-2, dock 1-1 mot Skattkärr men de har förlorar 5 av 6 3e perioder. Slump eller? Det tror inte jag i alla fall, jag tror de är dåligt tränade grabbarna.
 
Tittade även lite på damernas SSL, oj oj oj Linköping, jag tror faktiskt ni önskar ni var i div 1 och inte i SSL. Totala nedvikningar gång på gång. 6 matcher spelade 11 gjorda mål och hela 56 insläppta. ca 9 i snitt lätt uträknat och 1.5 gjort. Den statistiken säger en sak. De lär stanna på 0 poäng när serien är slut, hand upp ni som tror något annat på fullaste allvar.
 
Grattis Dalen ni måste ändå skrattat hela vägen till banken, sålde er hemmamatch till Endre och vann dubbelmötet förra helgen, snopet för Endre som säkert kallt räknat in 6p där. Borta bra för Dalen i år??? På tal om damernas SSL så trodde jag mer på Jönköping i år men de har många matcher kvar och jag tror laget kommer växa lite, kanske får jag tokfel när jag tippade dem på slutspel. 2-4 mot IKSU är ju inga siffror som man ska skämmas över.
 
I herrarnas SSL är det kul att Granlo går bra, en klubb som lockar mycket folk och spelar rolig innebandy. Däremot trodde jag grannarna från skogen (Mullsjö) skulle gå bättre, jag tycker de har mycket kvalite i laget.1 seger på 7 matcher är riktigt dåligt, varför vann de på försäsongen och inte i serien?

Kommentarer
Postat av: Rosten

Jag räcker upp handen David! Linköping kommer att ta sina poäng under 2013.

2012-11-01 @ 10:42:58
URL: http://blogg.innebandymagazinet.se/rosten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0